ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان اردبیلی

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت پس از فراگیری آموزش‌های لازم شغلی وارد بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: ۳ هزار نفر از مددجویان در سال‌جاری پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار به رفع مشکلات گسترده خانوار تحت حمایت کمک می‌کند، افزود: کار و فعالیت، موجب شکوفایی استعداد‌های نهفته مددجویان شده و تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی آن‌ها دارد.

دشتی با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال پایدارسازی فرصت‌های شغلی و کسب درآمد مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر است، اعلام کرد: به هیچ عنوان پس از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، پرونده مددجویان بسته نمی‌شود و تا زمانی که آن‌ها به خودکفایی کامل برسند از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه یک‌هزار مددجو از طریق طرح «راهبری شغلی» وارد عرصه کار شده‌اند، گفت: طرح راهبری، کارآفرین محور است که مددجویان در خصوص تولید، فروش، بازاریابی و تهیه نهاده‌های تولید با کارفرمایان همکاری دارند و زیر نظر آن‌ها مشغول به کار و فعالیت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف بسیار مهم در بحث «راهبران شغلی» بهره‌گیری از توان علمی و عملی کارآفرینان است، بیان کرد: از کارآفرینان و صاحبان مشاغل خواستاریم با بهره‌گیری از ظرفیت مددجویان تحت حمایت به فعالیت‌های خود گسترش دهند.

دشتی با بیان اینکه در این زمینه نیز کمیته امداد بسته‌های تشویقی مناسبی را در نظر گرفته، افزود: به ازای هر یک از مددجویان که توسط کارفرمایان مشغول به کار شوند، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه پرداخت حق بیمه مددجویان به مدت حداقل دو سال از دیگر بسته‌های تشویقی این نهاد به کارفرمایان است، اذعان کرد: در مناطق محروم، کارفرمایان می‌توانند از هر دو بسته تشویقی کمیته امداد بهره‌مند شوند.

وی به آموزش فنی و تخصصی به ۲۲۰۰ نفر از مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: قبل از معرفی خانوار تحت حمایت به کارفرمایان، آن‌ها آموزش‌های لازم شغلی را فرا می‌گیرند که این امر موجب بهره‌وری بالا و پیشبرد اهداف تولیدات کارخانه و یا سایر محصولات می‌شود.

دشتی کاریابی برای ۱۵۱ مددجو را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد و گفت: در قالب طرح «هدایت شغلی» می‌کوشیم تا مددجویان بیشتری به بازار کار معرفی شوند که در این زمینه نیز کارفرمایان با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی می‌توانند برنامه‌های خود را توسعه دهند.

 

کدخبر: 765887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟