زنان مهم ترین حافظان و انتقال دهندگان میراث معنوی هستند

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، مدیر بانوان و خانواده شهرداری سمنان در این مراسم گفت: بانوان در همه عرصه‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی و هنری نقش بسیار پررنگ و موثری دارند و یکی از این عرصه ها که بانوان ورود خوبی به آن داشته و کارهای تاثیرگذاری هم انجام دادند میراث فرهنگی کشور به ویژه میراث فرهنگی ناملموس است.

 سمیه قاسمی افزود: میراث ناملموس شامل آداب و رسوم ،باورها و سنت‌هایی است که قدمتی هزار ساله دارند و زنان هم از دیرباز نقش اساسی در حفظ و احیای آنها داشته و به توسعه تقویت و ثبت آنها کمک شایانی کردند .

وی اظهار داشت : خلاقیت زنان در تداوم و احیای میراث معنوی بسیار با اهمیت و ضروری است تا جایی که زن ها می توانند با هنر خود میراث فرهنگی  نا ملموس را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

 وی  زنان را مهم ترین حافظان و انتقال دهندگان میراث معنوی (ناملموس) نامید و اظهار داشت: زنان سمنانی نیز در حفظ, توسعه و ثبت این میراث نقش  تاثیرگذاری داشته و چهار پرونده ثبتی این شهر با کمک بانوان به ثبت رسید.

به گفته وی ملیحه صیادطوری، آرزو گلکار، ندی طالبیان و الهام دولتیان بانوانی هستند که در ثبت ارگانیک نرگس سمنان، زبان سمنانی، نان سمنانی و گولاچ گام های موثری برداشتند که از آنها تجلیل شد.

اجرای دکلمه و شعر و نمایش به زبان سمنانی ، موسیقی و تجلیل از 25 فعال عرصه گردشگری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

34

در پایان این مراسم هم از شرکت کنندگان با گولاچ سمنان پذیرایی شد.

این مراسم به همت انجمن حافظان میراث فرهنگی و با مشارکت مدیریت بانوان و خانواده شهرداری سمنان برگزار شد.

حسن رستم زاده- سمنان

کدخبر: 765440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟