نفرات برتر مسابقات قرآن کریم ویژه ایثارگران قزوین تجلیل شدند

به گزارش رکنا قزوین،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این مراسم با بیان اینکه شهدا به خوبی قرآن‌ کریم را درک کرده و به آموزه‌های آن عمل کردند، گفت: آنها بهترین سرمایه خود را که جانشان بود در راه اسلام فدا کردند و سعادتمند شدند.

غلامرضا حقایق‌پور افزود: مرحله استانی سی‌ و سومین مسابقات سراسری قرآن کریم ایثارگران استان قزوین در رشته‌های حفظ جزء‌های پنج، ۱۰، ۲۰، ۳۰ و قرائت تحقیق قرآن‌ کریم برگزار شد.

وی اظهار داشت: این مسابقات در چهار گروه از فرزندان ایثارگر ۱۸ سال به بالا (در ۲ گروه خواهران و برادران)، فرزندان ایثارگر ۱۳ تا ۱۸ سال (دوره متوسطه اول و دوم)، همسران شاهد، جانبازان و آزادگان و ایثارگران و جانبازان و آزادگان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: در هر یک از گروه‌های یاد شده، سه نفر برگزیده شدند و ایثارگرانی که حائز رتبه نخست بودند به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

حقایق‌پور گفت: افزایش انس و الفت جامعه ایثارگران با قرآن کریم، شناسایی استعدادهای قرآنی، ایجاد زمینه برای یادگیری تلاوت، فهم، تفکر و تدبر در قرآن‌کریم، ترویج، توسعه و نشر معارف قرآن‌ کریم و تعالیم ائمه معصوم (ع) و ارتقای سطح کمی و کیفی دانش قرآنی جامعه ایثارگران از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی اضافه کرد: جامعه ایثارگران همانگونه که در حفظ و قرائت قرآن‌کریم موفق هستند باید در عمل به آموزه‌های دینی و قرآنی نیز مقید باشند و آنچه را آموختند در زندگی خود پیاده کنند تا سعادتمند شوند.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از نفرات برتر سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ کریم تجلیل شد.

 

کدخبر: 760886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟