کسب رتبه برتر پژوهشی سازمان صمت گیلان در سطح ملی

به گزارش رکنا از رشت، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان از کسب رتبه برتر پژوهشی این سازمان در دهمین جشنواره ملی پژوهشی وزارت صنعت معدن و تجارت خبر داد و گفت: برای چهارمین سال متوالی سازمان صمت گیلان پس از ارزیابی و ممیزی امور پژوهشی؛ موفق به دریافت لوح و تندیس زرین جشنواره ملی پژوهش وزارت صمت در بین 31 استان گردید.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان بهبود شاخص های اقتصادی از طریق راهبری علمی و پژوهشی را اقدامی اثربخش عنوان کرد و گفت: در شرایط تحریم های ظالمانه بهره‌گیری مطلوب از توانمندی‌‌ها، تجارب و ظرفیت‌های پژوهشی و علمی داخلی به منظور پیشبرد اهداف فناورانه  جامعه صنعتی، معدنی و تجاری؛ شایسته ترین اقدام استراتژیک است .

وی با بیان اینکه امسال طرح پژوهشی سازمان ما تحت عنوان" ایجاد کاتالوگ فناوری رشته صنایع منتخب استان" به جشنواره ارائه شده بود، تصریح کرد: این طرح با هدف پشتیبانی تولید در حوزه فناوری و بهبود فضای کسب و کار به جشنواره ملی راه یافت و پس از داوری و ارزیابی بعنوان پژوهش برتر ملی این سازمان، برگزیده شد.

دکتر دلق پوش اجرای موفق طرح های پژوهشی واحدهای فنی و مهندسی ، همکاری با دانشگاه های سطح استان در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه و پروانه تحقیق و توسعه واحد های صنعتی را از مهمترین دلایل کسب "رتبه برتر" توسط این استان در سطح کشور دانست .

وی اضافه نمود: یکی از آسیب‌های بخش پژوهش در کشور ما فاصله داشتن تولیدات صنعتی با مراکز علمی است و نیاز است که همراه با توسعه صنعت، دانش صنایع نوین نیز رشد و ارتقاء داده شود و با تحقیق ،پژوهش و بومی‌سازی صنعت را به دست نخبگان ایرانی توسعه دهیم.

رئیس سازمان صمت گیلان ضمن قدردانی از تلاش و همت همکاران در ارتقاء جایگاه علمی و پژوهشی سازمان در سطح ملی، ابزار امیدواری کرد: انشاا... با تداوم اقدامات در این حوزه ، شاهد اثربخشی بیش از پیش مباحث پژوهشی در بخش های مختلف سازمان و تحول بنیادی در عرصه تولید و تجارت گیلان باشیم .

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 756552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟