برگزاری ۲۰۰ مانور با رویکرد پدافندغیرعامل در شرکت گاز خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محمد ایمانی فر با گرامیداشت فرارسیدن هفته پدافندغیرعامل اظهار کرد: اصول پدافند غیرعامل، کاهش آسیب پذیری، افزایش بازدارندگی و ارتقاء سطح پایداری و مدیریت بهینه شرایط اضطراری است.

وی با بیان این مطلب که نیروی انسانی متخصص و تجهیزات بحران مدار سرمایه ارزشمند هر سازمان در حوزه پدافندغیرعامل است افزود: شرکت گاز خراسان رضوی یکی از مجموعه های الگو و پیشران در حوزه پدافندغیرعامل صنعت گاز کشور است که به گفته رئیس امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران قابلیت بهینه کاوی توسط دیگر شرکت های گاز استانی را دارد.

ایمانی‌فر در ادامه به تشریح اقدامات پدافندغیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی پرداخت و گفت: انجام پروژه شناسایی و ارزیابی تهدیدات و آسیب پذیری ها با رویکرد پدافند غیرعامل در چهار فاز و تکمیل شناسنامه پدافند غیر عامل برای تاسیسات دارای طبقه بندی حساس، بهره برداری از مرکز فرماندهی شرایط اضطراری و تجهیز و بهره برداری از خودروهای واکنش در شرایط اضطراری مرکز فرماندهی، مخابرات و تعمیرات بخشی از این اقدامات است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ مانور عملیاتی رومیزی و لحظه صفر در سطوح a،b،c با مشارکت ارگان‌های امدادرسان برون‌سازمانی برگزار شده که نقش مهمی در آمادگی و هماهنگی در زمان وقوع بحران دارد.

رئیس امور HSE و پدافندغیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی به تعیین چندین ناحیه و منطقه در سطح مشهد و نواحی شهرستان‌ها به عنوان مراکز بحران مدار و همچنین تجهیز این مراکز به کانتینر و کلیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز در زمان بحران هم اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته های بحران و پدافند غیرعامل در مناطق مشهد و نواحی شهرستانها، بازدید تاسیسات گازرسانی سطح استان و تشکیل و تجهیز دو تیم ویژه واکنش در شرایط اضطراری از دیگر اقدامات شرکت گاز استان در حوزه پدافند غیرعامل است.

کدخبر: 736184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟