چه کسی شهردار سمنان خواهد شد

 

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان؛ تا ساعاتی دیگر جلسه نهایی انتخاب شهردار سمنان با حضور 3 نفر کاندیدای پیروز جلسه قبل، در محل شورای اسلامی شهرستان سمنان برگزار و منتخبین مردم برای انتخاب شهردار، از برنامه های پیشنهادی برگزیدگان مطلع می شوند.

بنابر آنچه اعضای شورای اسلامی شهرستان سمنان آنرا شفاف سازی و احترام به حقوق شهروندی خواندند، جلسات شورا به صورت زنده از فضای مجازی پخش شده تا علاوه بر حضار در جلسه اعم از شهروندان علاقه مند و برخی خبرنگاران رسانه ها، سایر شهروندان نیز از مفاد جلسات به صورت زنده مطلع باشند.

نفرات برگزیده و راه یافته به دور نهایی انتخاب شهردار سمنان که از بین خیل عظیم مدعیان و مدعوین این پست انتخاب شدند، شامل دو فرد بومی و یک فرد غیر بومی هستند که در راند نهایی این فرآیند پر حاشیه امروز به ارائه برنامه های خود می پردازند و ادعاهای خود را برای اداره مرکز استان سمنان به بوته نقد اعضا و قضاوت شهروندان خواهند گذاشت.

اما آنچه در این بین حائز اهمیت و توجه است انتخاب فردی اصلح و دارای حداکثر شرایط احراز این پست از سوی کسانی است که خود به عنوان افرادی اصلاح و واجد شرایط در آخرین انتخابات شورای اسلامی شهرستان از سوی مردم برگزیده شده اند تا با بهترین و عاقلانه ترین انتخاب به پیشرفت و آبادانی شهرستان سمنان کمک کنند.

بدون شک انتخاب هوشمندانه هر یک از این کاندیداها، با نگاهی به پیشنهاددهندگان و حامیان می تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای جایگاه و محبوبیت اعضای شورا نیز داشته باشد.

به عنوان مثال در خصوص راهیابی یکی از این بزرگواران به دور نهایی در شرایطی که شخص اصلی پیشنهاد دهنده با توجه به کارنامه قوی و قابل دفاع مدیریتی، خود نتوانست رای اعتماد کافی اعضا را برای حضور در  این مرحله کسب نماید، بدور از هرگونه پیشداوری، سوال برانگیز می باشد. اینکه چطور اعضائ محترم در حالیکه رزومه قوی و تجربه مفید معرف را مورد تایید قرار نمیدهند به نظر کارشناسی و اعتماد وی به شخصی کاملا ناشناس اعتماد کرده و وی را حائز شرایط حضور در دور نهایی میدانند جای بسی تامل دارد.

و یا در انتخابی دیگر و در حضور کاندیدای جوان تر، بومی، صاحب کارنامه موفق مدیریتی، دارای انگیزه کافی و از همه مهمتر برخوردار از جایگاه سیاسی و حسن نظر سیاسیون، شخصی را بدون دارا بودن این خصوصیات وارد رقابت نهایی می کنند باید مورد تعقل قرار گیرد.

بهر شکل نقد اتفاقات و حواشی رخ داده در پروسه انتخاب شهردار آینده سمنان بدون شک در این مقال نگنجیده و موضوعی است که تا انتهای این دوره گریبانگیر اعضا محترم شورای اسلامی شهرستان سمنان خواهد بود، اما نکته حائز اهمیت این است که انتخاب این دوره شهردار برای شهر سمنان می تواند زنگ خطر و یا سکوی پرتابی برای حامیان شخص شهردار در انتخاب های بعدی و همچنین حیات سیاسی هر یک از آنان باشد.

در انتها به این توصیه بسنده می کنیم که امروز شخصی را انتخاب کنید که فارغ از آشنایی و دوستی های انسانی و سوابق مدیریتی سالیان دور، دارای برنامه، دیدگاه، حمایت و قدرت جسمانی و روحی مناسب برای احراز پست شهردار سمنان باشد. لطفا به خاطر بسپارید آینده شما منتخبین شهروندان سمنانی بر اساس این انتخاب و عملکرد چهار ساله وی مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 717192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟