بررسی راهکار‌های پیشگیری از پدیده قاچاق چوب در گنبد

به گزارش رکنا از گلستان،رحمانی با اشاره به آسیبهای حوزه پیشگیری از قاچاق چوب در استان گفت: سود سرشار حاصل از فروش چوب قاچاق، تناسب نداشتن مجازات با جرم، برخورد جدی نداشتن با قاچاقچیان چوب و نبود نظارت کافی در بهره برداری از جنگلها مهمترین عواملی هستند که پدیده قاچاق چوب در استان را تقویت می کنند که البته دستگاه قضای با تمام توان برای مبارزه با قاچاقچیان در کنار دستگاه های متولی ایستاده است.

ایشان افزود: باید علاوه بر جدیت در برخورد با قاچاقچیان، اقدامات زیربنایی از جمله توسعه زراعت چوب، ایجاد مشوق برای کاشت درختان در روستاها و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای نگهداری و حفاظت از جنگل ها مورد توجه قرا ر گیرد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۸ فقره قاچاق چوب به میزان ۲۶ استر از گونه‌های مختلف جنگلی توسط یگان حفاظت این اداره کشف و ضبط شده است.

فرشید رحمانی همچنین از مردم و طبیعت دوستان درخواست کرد که ضمن همراهی با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای مبارزه با قاچاق چوب و شناسایی متخلفان این حوزه، در صورت مشاهده قطع درخت و یا حمل محصولات و فرآورده‌های جنگلی مراتب را طی تماس با شماره ۱۵۰۴ و139 به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.


کرامتی /گرگان

کدخبر: 709919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟