کرمانشاه آماده یک رویداد فرهنگی و بین المللی می شود

به گزارش رکنا از کرمانشاه، 25 اسفندماه سال گذشته پوستر جشنواره بین المللی شاهنامه خوانی و نقالی تاق بستان همزمان با آخرین روز سرایش شاهنامه فردوسی رونمایی و در راستای اطلاع‌رسانی در سطح کشور و بین‌الملل ارسال شد.

بنابر اعلام دکتر ایمان درخشی رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه، استقبال خوبی در داخل و خارج کشور از جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی تاق بستان صورت گرفته به نحوی که ۴۳۰ اثر از ۶۵ شهر ایران و ۶ شهر خارج از ایران به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

حسین مسکنه مدیر اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره به صورت حضوری و با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی در دهه نخست مهرماه خبر داد و گفت: مقرر بود این مراسم در اوایل سال جدید برگزار شود که به علت بروز برخی حوادث ازجمله شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و سپس فرارسیدن ماه محرم، صفر و اربعین، با تاخیر و پس از چندین جلسه بازبینی توسط داوران دوره اول از ۴۳۰ اثر ارسال شده قرار است در پنجم و ششم مهر ماه برگزار شود.

وی افزود: برگزیدگان در هشت بخش به زبان های فارسی و کردی مشخص شده و در جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مسکنه یادآور شد: از مجموع آثار ارسال شده پس از بررسی داوران برجسته در این جشنواره، ۳۰ اثر در ۲ بخش کردی و فارسی به مرحله حضوری رسیدند که این برگزیده‌ها در مرحله حضوری با حضور بسیاری از اساتید، پژوهشگران و فعالان عرصه شاهنامه‌خوانی اجرا خواهند داشت و در نهایت از برگزیدگان نهایی تقدیر خواهد شد.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی جشنواره بین المللی شاهنامه خوانی و نقالی تاق بستان ادامه داد: دعوت نامه مهمانان داخلی و خارجی اختتامیه این جشنواره ارسال و در هفته اول مهرماه شاهد برگزاری باشکوه این رویداد در شهر کرمانشاه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که زبان هنر همواره مورد تاکید بوده و می تواند در انتقال مفاهیم و تاریخ نقشی مهم داشته باشد، کمیته ای تحت عنوان گردشگری در دبیرخانه این جشنواره و بنابر دستور رئیس محترم سازمان تشکیل شده تا این کمیته نسبت به معرفی بیشتر کرمانشاه به مهمانان داخلی و خارجی این جشنواره اقدام کند که بی شک در گسترش و انتقال تاریخ این دیار و جذب گردشگر موثر خواهد بود.

سخنگوی سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در پایان، کوچکترین شرکت کننده این جشنواره را 11 و بزرگترین را 65 ساله اعلام کرد.

کدخبر: 1041326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟