پرداخت  بیش از 128 میلیارد ریال پاداش صرفه جویی به مشترکین برق همدانی

به گزارش رکنا از همدان؛ علی سهرابی‌بیداربا بیان اینکه ۸۱۰ مشترکین برق استان همدان هستند، اظهار کرد: این مشترکین با ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف برق‌رسانی می‌شوند.

وی افزود: تأمین برق محل‌های مورد نیاز مشترکین ۱۸ هزار و ۵۱۶ دستگاه ترانسفورماتور لحاظ شده که ۲ هزار و ۴۵۱ مگاوات آمپر ظرفیت برق را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه ۳۱۰ خط تأمین کننده برق در تمام نقاط شهری و هزار ۷۳ روستا تأمین می‌کنند، گفت: در هفته دولت ۱۳۰ پروژه به اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

سهرابی‌بیدار خاطرنشان کرد: در شهرستان همدان ۲۳ پروژه با اعتبار ۷۱۵ میلیارد ریال، در شهرستان ملایر ۲۱ پروژه، نهاوند ۱۲ پروژه، تویسرکان ۱۰ پروژه، اسدآباد ۱۲ پروژه، بهار هشت پروژه، رزن ۱۲ پروژه، کبودرآهنگ ۱۰ پروژه، درگزین ۱۱ پروژه و فامنین نیز ۱۱ پروژه در این هفته افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص ۵۴ درصد پروژه‌های هفته دولت به بخش هوشمندسازی بیان کرد: حوزه افزایش قابلیت اطمینان انتقال برق ۲۸ درصد پروژه، افزایش بهره‌وری ۱۷ درصد و مشتری‌مداری و ارتباط دوسویه با مشتریان ۱۰ درصد پروژه‌ها تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان عنوان کرد: سال گذشته مرکز دیسپاچینگ «دو» را بهره‌برداری کردیم و امروز ۱۳۵ سلول هوشمند در پست‌های زمینی استان نصب شده که از راه دور پایش را انجام می‌دهند.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه سال گذشته در حوزه تأمین آب و رفع بحران ۳۳ حلقه چاه آب شرب و ۲۸ پست هوایی در ایستگاه تالوار نصب شد به طوری که کار در زمان‌های بسیار کوتاه انجام شد، گفت: خوشبختانه با یک اقدام جهادی در تأمین برق‌رسانی به پروژه آبرسانی سد تالوار توانستیم قدم بزرگی برداریم.

وی افزود: امسال نیز علی‌رغم گرمای بی‌سابقه و شدید در تمام کشور تا به امروز توانسته‌ایم به خوبی از پیک مصرف تابستان گذر کنیم هرچند همچنان گرمای هوا ادامه دارد و از شهروندان تقاضای صرفه‌جویی را داریم.

افتتاح 24 پروژه در حوزه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی و شهری

سهرابی بیدار ابراز کرد: پروژه‌های افتتاح شده در 10 حوزه‌ مختلف است که در بخش اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی و شهری 24 پروژه با اعتبار 855 میلیارد و 997 میلیون ریال، در ایجاد قدرت مانور 11 پروژه با اعتبار 40 میلیارد و 66 میلیون ریال، در پروژه‌های ساختمانی 10 پروژه با اعتبار 19 میلیارد و 346 میلیون ریال و در پروژه‌های سرمایه‌ای پیک‌سایی 11 پروژه با اعتبار 49 میلیارد و 657 میلیون ریال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در حوزه تعویض کنتور 12 پروژه با اعتبار 14 میلیارد و 206 میلیون ریال و در بخش توسعه و احداث شبکه 24 پروژه با اعتبار 425 میلیارد و 751 میلیون ریال طی هفته دولت به بهره‌برداری رسید، گفت: در بخش روشنایی معابر 8 پروژه با اعتبار 19 میلیارد و 964 میلیون ریال، در نصب انشعاب عادی 11 پروژه با اعتبار 66 میلیارد و 544 میلیون ریال، در نیرورسانی 12 پروژه با اعتبار 873 میلیارد و 41 میلیون ریال و در هوشمندسازی شبکه نیز 7 پروژه اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده از ابتدای سال جاری و تعریف 4 محور اولویت‌دار مجموع هزینه‌های پروژه‌های افتتاحی شامل 45 درصد در بخش هوشمندسازی، 28 درصد در بخش افزایش قابلیت اطمینان، 17 درصد در بخش افزایش بهره‌وری و 10 درصد در بخش مشتری‌مداری و ارتباط دو سویه با مشتریان بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های کلنگ‌زنی شده اظهار کرد: در هفته دولت امسال ده‌ها پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 220 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

 سهم 11.4 درصدی استان همدان در تولید انرژی‌ پاک

سهرابی بیدار با اشاره به عملکرد توزیع برق استان در دولت سیزدهم افزود: تحقق عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و امیدآفرینی چشم انداز روشن دولت سیزدهم در مسیر خدمت‌رسانی است و خادمان صنعت برق در استان همدان نیز تمام همت خود را بکار گرفته‌اند تا ارتباطی مستمر و دوسویه را با مشترکین برق استان حفظ کرده و با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف، ضمن افزایش قابلیت اطمینان شبکه، برقی مطمئن و پایدار را برای مردم این استان تامین کنند.

وی ادامه داد: از شاخصه‌های برقرسانی در این استان داشتن سالانه 297 روز آفتابی است که سهمی معادل 11.4 درصدی در تولید برق با بهره‌گیری از این انرژی‌ پاک را میسر ساخته و همدان را در زمره نقاط پیشرو کشور در احداث نیروگاه‌های خورشیدی قرار داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: تلاشگران صنعت برق در دو سال گذشته پرتوان‌تر از همیشه در راستای تحقق عدالت محوری، همدل و همگام بوده‌اند تا با احداث و اصلاح شبکه برقرسانی و افزایش روشنایی معابر روستایی و اجرای طرح بهارستان با هدف برطرف شدن ضعف ولتاژ و بهسازی و گسترش شبکه‌های برق در بیش از 440 روستا، امکان بهره‌مندی مطلوب و فراگیر مشترکین را در سراسر استان فراهم کنند.

وی تأکید کرد: همچنین در سال مهار تورم و رشد تولید، با هدف توسعه پایدار استان از طریق جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و تغذیه واحدهای تولیدی و صنعتی، بیش از 35 کیلومتر فیدر جدید در پست‌های فوق توزیع احداث شد.

سهرابی بیدار افزود: همچنین مرکز دیسپاچینگ استان نیز در دو بخش مرکزی و جنوبی با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه برقرسانی، مدیریت بار منطقه و کاهش تلفات شبکه انتقال راه‌اندازی شده است.

عارفه سلیمانی فرد/ همدان

کدخبر: 1038116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟