۱۰ درصد یا ۱۵ لیتر صرفه جویی روزانه، سهم هر اصفهانی برای تامین پایدار آب در تابستان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: افزایش دمای هوا مهمترین عامل در افزایش مصرف آب است؛ به طوری که با رسیدن دمای هوا به 40 درجه، مصرف آب تا 30 درصد افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی درخصوص ورود و ماندگاری توده هوای بسیار گرم در کشور که باعث افزایش دمای هوا تا بییش از 40 درجه در روزهای اخیر شده است افزود: با توجه به گرمای هوا، کولرها به‌صورت تمام‌وقت در مدار فعالیت هستند و میزان ذخیره مخازن تأمین آب شهر اصفهان کاهش یافته است.

اکبریان خاطرنشان کرد: کاهش تبعات این پدیده در گرو هم دلی و مشارکت بیشتر مردم برای استفاده صحیح از آب است؛ محدودیت منابع آبی واقعیتی غیرقابل انکار است و شهروندان باید براساس شیوه‌هایی که کارشناسان توصیه می‌کنند در صدد مصرف بهینه آب برآیند تا تبعات افت منابع به حداقل ممکن برسد.

مصرف آب1مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان این که در تابستان گذشته با همکاری مردم مشکل خاصی برای تأمین پایدار آب شرب مردم نداشته ایم اظهار داشت: سیاست شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به هیچ عنوان جیره بندی و قطع آب نیست؛ اما شهروندان نیز باید همچون گذشته با صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، این شرکت را در تامین آب شرب پایدار و توزیع عادلانه آن برای ۵ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش در شهرها و روستاها یاری دهند.

مصرف2حسین اکبریان کاهش مصارف غیرضروری آب از جمله شستشوی حیاط و اتومبیل با آب شرب، کاهش مدت زمان استحمام، عدم آبیاری باغچه منازل با آب آشامیدنی، نصب سایبان برای کولرهای آبی، استفاده ازتجهیزات کاهنده برای جلوگیری از هدررفت آب، استفاده از پمپ آب همراه با مخزن ذخیره بصورت استاندارد و انجام آبیاری و شستشو در ساعات اولیه شب تا بامداد را از جمله روش های مدیریت مصرف آب عنوان کرد و افزود: اگر هر نفر در استان اصفهان روزانه 15 لیتر از مصارف غیر ضرور خود را کاهش دهد از تابستان گرم با موفقیت عبور خواهیم کرد.

لازم به ذکر است هم استانی‌ها در صورت قطعی آب و یا افت فشار می توانند در هر ساعت از شبانه روز، با مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان آبفا (سامانه122) تماس بگیرند. همچنین درراستای مسولیت اجتماعی واجرای برنامه فرهنگی شهروند مروج ، مردم عزیزدر صورت مشاهده هرگونه هدررفت آب در معابر و اماکن عمومی، اطلاع از انشعاب یا نصب پمپ به صورت غیر مجاز مستندات خود را از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۷۲۷۱۰۶۱۵ و یا از طریق برنامه کاربردی همراه آبفا و سایت شرکت آب و فاضلاب استان ارسال نموده و بر اساس ابعاد و میزان تاثیر آن در کاهش مصرف آب به قید قرعه پاداش دریافت نمایند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1015632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟