ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش رکنا از خانه ملت ، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز- یکشنبه ۳۰ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امام رضا (ع) گفت: ما در کشور عزیزمان ایران هر چه داریم از این امام رئوف داریم و امیدواریم همانند گذشته توجهات امام رضا(ع) شامل حال همه ما مردم عزیز ایران و تمام مسلمانان جهان بشود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع سیل در استان خراسان رضوی گفت:همچنین درگذشت تعدادی از هم‌وطنان در حادثه سیل در استان خراسان رضوی را به خانواده‌های آن عزیزان، مردم شریف آن دیار و عموم ملت ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

قالیباف تاکید کرد: ضروریست علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان این حادثه و پیگیری روند درمان کامل آنها نسبت به جبران خسارت های وارد آمده به امول و منازل مردم در شهر مشهد و در شهرستان‌های فریمان، کلات، سرخس و طرقبه و شاندیز اهتمام ویژه شود.

وی با تاکید بر اینکه استانداری، وزارت کشور، بنیاد مسکن و سایر نهادها باید امکانات خود را برای رفع نیاز مردم بسیج کنند، بیان داشت: حل مشکلات مردم در محله سیدی مشهد و ایمن‌سازی سازه‌ها در این محله و سایر نقاط شهر باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم. نباید در یک کلانشهر بزرگ کشور چنین مشکلی پیش بیاید.

قالیباف اضافه کرد: باید اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در کلانشهر مشهد مشخص شده و نسبت به رفع آنها اقدام شود و کمیسیون عمران نیز باید این موضوع را پیگیری کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک فرارسیدن روز ملی جمعیت، یادآورشد: قانون حمایت از خانواده و تعالی جمعیت یکی از قوانین مترقی و از افتخارات مجلس یازدهم است که رهبر انقلاب از آن به عنوان قانون راهبردی یاد کردند و امید است با توجه ویژه دستگاه‌های مختلف در اجرایی کردن این قانون، شاهد دستیابی به اهداف جمعیتی برنامه‌ریزی شده در این قانون باشیم.

ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها به تایید شورای نگهبان رسید

وی با اشاره به قانون ساماندهی اجاره بها بیان داشت: هفته گذشته قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها به تایید شورای نگهبان رسید.

رییس مجلس اضافه کرد: تا پیش از مجلس یازدهم هیچ قانونی برای ساماندهی بازار اجاره‌بها وجود نداشت و افزایش افسارگسیخته اجاره‌بها لطمه جدی به مستاجران زده است. مجلس شورای اسلامی این قانون را پس از دهه‌ها به سرانجام رساند و اکنون برای ساماندهی بازار اجاره‌بها قانون داریم و اجرایی کردن کامل این قانون بار سنگینی را از دوش ضعیف‌ترین اقشار جامعه بر خواهد داشت.

قالیباف خاطرنشان کرد: قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها یکی از کارهای کلیدی بود که در این مجلس برای کمک به تولید به سرانجام رسید و تولیدکنندگان نیز باید با ظرفیت‌های قانونی آن آشنا شده و دولت نیز از ظرفیت‌های پیش بینی شده در این قانون برای کمک به حوزه تولید استفاده کند.

کدخبر: 998949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟