۹۶۱ عملیات حزب‌الله در ۱۲۰ روز / ۳۷۰ هزار نفر اسرائیل را ترک کردند

ستاد اطلاع‌رسانی مقاومت اسلامی لبنان از اجرای ۹۶۱ عملیات علیه مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۱۲۰ روز جنگ غزه خبر داد.

ستاد اطلاع‌رسانی مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد نیروهای حزب‌الله در مدت ۱۲۰ روز جنگ غزه، ۹۶۱ عملیات علیه مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

حزب‌الله اعلام کرده در این عملیات‌های بیش از ۲۰۰۰ صهیونیست کشته و یا زحمی شده‌اند.

حزب‌الله لبنان امروز( دوشنبه ) همچنین اعلام کرد ۲ ساختمان را در شهرک المناره در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

حزب‌الله افزود: گروهی از نظامیان اشغالگر صهیونیست را هم در پایگاه «العباد» با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

مقاومت اسلامی لبنان امروز همچنین اعلام کرد که پایگاه‌های «رویسات العلم» و «زبدین» در مزارع اشغالی شبعا را هدف حمله موشکی خود قرار داده است.

از طرفی رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند امروز سخت‌ترین روزی بود که شمال فلسطین اشغالی در طول جنگ شاهد آن بوده است.

منابع عبری‌ خبر دادند تنها ظرف ۲ ساعت، ۲۱ بار آژیر خطر در منطقه الجلیل فعال شد.

 احیای مجدد قدرت حماس در شهر غزه با عقب‌نشینی صهیونیست‌ها

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، استقرار نیروهای پلیس وابسته به حماس و پرداخت بخشی از حقوق کارمندان در غزه نشان‌دهنده کنترل مجدد حماس بر شهر غزه است.

برخی رسانه‌ها به نقل از ساکنان غزه گزارش دادند که این جنبش پس از عقب‌نشینی بخش اعظم نیروهای صهیونیست از غزه، دوباره در مناطقی در شهر غزه حضور یافته و همچنین افسران پلیس وابسته به خود را مستقر و حقوق برخی از کارکنان غیرنظامی در این شهر را طی روزهای اخیر پرداخت کرده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش داد: نشانه‌های ظهور مجدد جنبش حماس در شهر غزه، نشان‌دهنده میزان توانایی حماس برای مقاومت و پایداری علی‌رغم جنگ اسرائیل است. اسرائیل از حدود چهار ماه پیش از طریق هوا، دریا و زمین جنگ را در نوار غزه به بهانه نابودی و سرکوب جنبشی به راه انداخته است که از سال ۲۰۰۷ بر نوار غزه حکومت می‌کند.

بمباران غزه با ۶۶ هزار تُن بمب

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه، از انداخته شدن ۶۶ هزار تُن بمب و مواد منفجره توسط صهیونیست‌ها روی این منطقه تحت‌محاصره و بر جای ماندن حجم گسترده ویرانی در خانه‌ها و اماکن مذهبی و باستانی آن خبر داد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد از هفتم اکتبر تاکنون ۳۶۰ هزار واحد مسکونی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده‌اند.

طبق نوشته روزنامه القدس العربی، در این بیانیه آمده است: طی این مدت ۶۶ هزار تن مواد منفجره روی غزه انداخته شده و این حملات منجر به تخریب ۲۰۰ مکان باستانی و میراث فرهنگی، ۳۹۵ مدرسه و دانشگاه، ۴۴۷ مسجد و ۳ کلیسا شد.

این نهاد اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی این مدت ۲ هزار و ۳۲۵ جنایت در غزه مرتکب شده که به شهادت ۲۷ هزار و ۲۳۸ فلسطینی از جمله ۱۲ هزار کودک، هشت هزار و ۱۹۰ زن، ۳۳۹ تن از کادر پزشکی و درمان، ۴۶ نفر در تیم های دفاع مدنی و ۱۲۲ خبرنگار منجر شده است.

این دفتر در ادامه با بیان مفقود شدن هفت هزار فلسطینی، از مجروح شدن ۶۶ هزار و ۴۵۲ فلسطینی طی حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق این بیانیه، حملات رژیم صهیونیستی همچنین منجر به تخریب و تعطیلی ۳۰ بیمارستان، ۵۳ مرکز بهداشت شده است. اشغالگران همچنین ۱۲۲ آمبولانس را هدف قرار داده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه، همچنین از در خطر بودن جان ۱۰ هزار بیمار سرطانی به دلیل هدف قرار گرفته شدن بخش درمان و بهداشت در این باریکه خبر داد. این نهاد همچنین نسبت به در خطر بودن جان ۶۰ هزار زن باردار به دلیل نبود خدمات درمانی و بهداشتی در نوار غزه هشدار داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر بیش از هشت هزار قبر را در نوار غزه نبش قبر کرده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه در ادامه اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در قحطی کامل به سر می‌برند.

 مقام یمنی: حملات آمریکا و انگلیس بی‌نتیجه است

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت انصارالله بامداد امروز ( دوشنبه ) در واکنش به تجاوز نظامی مجدد آمریکا و انگلیس به یمن گفت که این حملات بی‌نتیجه است.

«محمد البخیتی» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت انصارالله بامداد امروز ( دوشنبه ) در واکنش به تجاوز نظامی مجدد آمریکا و انگلیس به یمن گفت که این حملات بی‌نتیجه است.

البخیتی ضمن اشاره به اطلاعیه آمریکا و انگلیس مبنی بر اینکه اجرای حملات به یمن فقط توسط این دو کشور است نه دیگر متحدان آنها، گفت که این نشانه شکست ائتلاف غربی است.

به نوشته وبگاه شبکه «المیادین»، وی با بیان اینکه قوانین درگیری تحمیل‌شده توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس شکسته شده، توضیح داد: « اگر جنگ در منطقه شعله‌ور شود، این به معنای پایان هژمونی آمریکا در منطقه خواهد بود. »

ساعتی پیش از این، رسانه‌های یمنی گزارش داد که جنگنده‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس بار دیگر حملات تجاوزکارانه‌ای را به خاک یمن انجام دادند.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند. آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

۳۷۰ هزار نفر اسرائیل را ترک کردند  

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) و آغاز حمله حماس، به رژیم صهیونیستی تا به امروز  ۳۷۰ هزار نفر اسرائیل را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، نهادهای جمعیتی و مهاجرتی رژیم اشغالگر قدس ۱۵ آذرماه نیز اعلام کردند عملیات طوفان الاقصی که جنبش حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) علیه اشغالگران آغاز کرد، باعث فرار صدها هزار صهیونیست از سرزمین های اشغالی و بازگشت آنها به کشورهای اصلی شان شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط این نهادها که در پایگاه صهیونیستی «زمان اسرائیل» منتشر شد، از هفتم اکتبر تا ابتدای نوامبر گذشته حدود ۳۷۰ هزار صهیونیست سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند.

آمریکا نباید یک دلار دیگر به ماشین جنگی نتانیاهو کمک کند

سناتور آمریکایی تاکید کرد: بخاطر مردم فلسطین و جایگاه خودمان در دنیا، نباید یک دلار دیگر به ماشین جنگی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل کمک کنیم.

برنی سندر در بیانیه‌ای در شبکه ایکس نوشت: آمریکا نباید به تامین مالی جنگ وحشتناک بنیامین نتانیاهو علیه مردم غزه ادامه بدهد؛ نه فقط بخاطر حدود ۲۷ هزار فلسطینی کشته شده و ۶۷ هزار زخمی  که دوسوم آنها زنان و کودکان هستند؛ نه فقط بخاطر ۷۰ هزار خانه‌ای که در غزه تخریب شده یا خسارت دیده‌اند؛ نه فقط بخاطر حدود ۱.۷ میلیون نفری که از خانه‌هایشان رانده شده‌اند؛ نه فقط بخاطر حدود صدها هزار کودک فلسطینی که از گرسنگی در حال مرگ هستند.

این سناتور مستقل ایالت ورمونت افزود: بلکه همچنین بخاطر اعتبار خودمان در جامعه بین‌المللی و آنچه که کشورمان در دنیا نمایندگی می‌کند.

سندرز تاکید کرد: بخاطر مردم فلسطین و جایگاه خودمان در دنیا، نباید یک دلار دیگر به ماشین جنگی نتانیاهو کمک کنیم.

مقاومت عراق از حمله به پایگاه آمریکا در سوریه خبر داد

 مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای مسئولیت حمله به پایگاه غیرقانونی آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در شرق سوریه را برعهده گرفت.

بر اساس بیانیه مذکور، این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

گفت‌وگوی وزیران خارجه انگلیس و آمریکا در مورد یمن و آتش‌بس در غزه

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با همتای انگلیس خود کامرون درباره تأمین امنیت آزادی اسرای صهیونیست و تحقق آتش بس در غزه و همچنین تحرکات مشترک علیه ارتش یمن در دریای سرخ رایزنی کرده‌ است.

رژیم صهیونیستی: مقر عملیاتی حزب الله را زدیم

ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که در حملات هوایی به یارون، مقر عملیاتی و زیرساخت نظامی و در حمله به مارون الراس، نقطه دیدبانی حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.

حملات هوایی صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

رسانه های لبنان گزارش دادند که ارتش رژیم اسرائیل منطقه مارون الرأس را در سه نوبت هدف حمله قرار داده است.

شهرک یارون نیز جزو مناطقی است که هدف این گونه حنلات قرار گرفته و از تلفات آن هنوز خبری مخابره نشده است.

کدخبر: 969778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟