اولین شبیه‌ساز بومی خلبانی پهپاد نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

اولین شبیه ساز کاملا بومی آموزش خلبانی پهپاد با حضور امیر کیومرث حیدری ، فرمانده نیروی زمینی ارتش در گروه پهپاد حضرت ولیعصر ( عج) این نیرو رونمایی شد.

امیر کیومرث حیدری در این مراسم در جمع فرماندهان و متخصصان پهپاد ی نیروی زمینی ارتش، گفت: امروز پهپاد در یگانهای نظامی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای را در اقتدار و ارتقای توان دفاعی و رزمی دارد و صنعت بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در حوزه پهپادی به جایگاه مطلوبی رسیده است، افزود: تمامی مرزهای کشور که یگان‌های نیروی زمینی ارتش در آن مستقر هستند توسط پهپادهای شناسایی رصد و کنترل می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش نقش شبیه‌ساز آموزشی خلبانی پهپاد را از مؤلفه‌های مهم در تربیت و آموزش خلبانان پهپادی مؤثر خواند و تأکید کرد: امروز به نقطه‌ای از اتکا و خودباوری رسیده‌ایم که می‌توانیم آنچه که نیاز عملیاتی است را طراحی و تولید کنیم که این شبیه‌ساز یک نمونه از صدها تولید تجهیزات و تسلیحات کاملا بومی در نیروی زمینی ارتش است که توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است.

همچنین با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش چند طرح عمرانی و رفاهی نیز در گروه پهپادی حضرت ولی‌عصر(عج) افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کدخبر: 887991 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟