همافران ارتش نخستین نیرویی بودند که امام راحل را در خاک ایران به آغوش کشیدند

به گزارش رکنا، سرهنگ ستاد بهروز سلیمانی با اشاره به نقش برجسته هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی ، گفت: زمانی که امام خمینی (ره) آن پیر مرشد جماران وارد فضای آسمان ایران شدند، نخستین پیام خوش آمدگویی به ایشان توسط رادار ارتش جمهوری اسلامی گفته شد و این یک افتخار برای ما است.

وی افزود: زمانی که امام راحل قدوم مبارکشان را به فرودگاه مهرآباد گذاشتند، اولین نیرویی که کوچه و خیابان‌ها را برای ورود ایشان باز کردند و ایشان را به آغوش کشیدند نیز دژبان‌های ارتش و همافران بودند و در آن زمان بود که سیل عظیمی از مردم باایمان ایران اسلامی جهت دیدار با ایشان به فرودگاه و خیابان‌های تهران سرازیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: ازدحام مردم جهت دیدار با رهبرشان به حدی بود که خودرو حامل امام نمی‌توانست حرکت کند و امام با کمک نیروهای با شهامت هوانیروز به بهشت زهرای تهران منتقل شدند و  آن سخنان شیرین و تاثیر گذارشان را در بهشت زهرا بیان فرمودند. آن روز یک یوم الله بزرگ در تاریخ مردم بزرگ ایران اسلامی و به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

سلیمانی گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی برهه‌های انقلاب اسلامی و به خصوص در پیروزی آن نقش بسزایی داشته است به طوری که بیشتر افسران هوانیروز هم‌چون شهید شیرودی و منتظری اعلامیه‌های امام راحل را چاپ و پخش می‌کردند که این امر نشانگر تعهدشان نسبت به ملت، رهبر و اعتقاد به دین و مذهبشان بود.

وی با تاکید بر این‌که بدون کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیروزی انقلاب اسلامی با تاخیر انجام می‌گرفت، افزود: طی دوران دفاع مقدس نیز نیروهای باایمان انقلابی به فرمان امام راحل حتی حاضر بودند جان خود را فدای کشورشان کنند و این لشکر الهی متشکل از نیروهای سپاهی و ارتشی در میدان جنگ دویدند و خون دادند ولی نگذاشتند ذره‌ای از خاک میهنشان را به دست دشمن بیفتد.

وی تاکید کرد: ما نظامیان جمهوری اسلامی ایران به خاطر وطن و رهبرمان جان داده‌ایم و امروز هم برای نایب بر حق امام راحل، مقام معظم رهبری جان می‌دهیم و به سخنان ایشان جامه عمل می‌پوشانیم.

فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، وظیفه ماست که ایران اسلامی آباد را در اختیار جوانان و ملت عزیز و قهرمان ایران قرار دهیم.

وی در ادامه در خصوص فعالیت‌های این پایگاه رزمی نیز تشریح کرد: اورژانس هوایی مستقر در این پایگاه از مسافت چند صد کیلومتری شهرستان چارویماق تا جلفا و آبش احمد در استان را پوشش می‌دهد و هر جای استان که تصادف جاده‌ای رخ دهد و یا حادثه‌ای در یک منطقه صعب العبور و بهمن گیر روی داده باشد، نیروهای امدادی و ارتشی در کمترین زمان ممکن خود را به بالین مصدومان رسانده و آن‌ها به بیمارستان انتقال می‌دهند.

وی با بیان این‌که نیروهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در بلایای طبیعی چون زلزله به خدمت مردم حادثه دیده می‌شتافند، گفت:  نیروهای ارتش در همان لحظات نخستین وقوع حادثه به محل پرواز می‌کنند و آماده جان فشانی برای خدمت به مردم و منویات رهبرشان هستند.

منبع: ایسنا

کدخبر: 868452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟