فائزه هاشمی: مسوولی که اشتباه اخلاقی دارد  گاهی باج بدهد

به گزارش رکنا، مهدی کواکبیان ، نماینده‌ی پیشین تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه ماجرای محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران در توییتر خود چنین نوشت: «همه سیاستمداران باید مراقب رفتار خویش باشند و اگر گفته شود مخالفان شهردار اسبق تهران (بخاطر افشاگری علیه قالیباف) از تله اخلاقی استفاده کرده‌اند. هرچند چنین ادعایی را در کمیسیون امنیت ملی مجلس پیگیری می‌کنم اما اگر آشیانه ای وجود نداشته باشد به کارگیری هر پرستویی بی فایده خواهد بود.»

علی مطهری دیگر نماینده تهران در مجلس دهم نیز در همان برهه مطالبی در اینستاگرام خود در مورد استفاده از پرستو یا تله عاطفی-جنسی به‌نحوی سخن به میان آورد که گویا این پدیده‌ای رایج در جمهوری اسلامی است، وی در این رابطه نوشت: «از اخبار رسیده و خصوصا سخنان خود آقای نجفی معلوم شد که افرادی در کشور پرستوهایی دارند که گاهی برگرد سیاسیونی که منتقد یا مخالف به شمار می‌روند به پرواز درمی‌آورند و آنگاه فیلم و عکس تهیه می‌کنند برای بستن دهان او و حذف وی از صحنه سیاست، غافل از این که اگر این روش‌ها در دنیا مرسوم و رایج است و مجاز شمرده می‌شود، برای یک مسلمان مجاز نیست بلکه حرام است.»

در این چند روز اخیرهم مسوولان مجددا از حضور پرستوها در سایه صحبت می‌کنند. در این خصوص یکی از فعالان حوزه زنان گفت‌وگویی کرده است که در ادامه می‌خوانید.

فائزه هاشمی ، نماینده پیشین مجلس و فعال حقوق زنان در واکنش به بازگویی مجدد واژه پرستو که در کمین مسوولان مرد هستند به خبرنگار فراز می‌گوید: «داستان پرستوها یک کلمه من درآوردی است که برخی مردهای ما به‌دلیل اینکه آدم‌های سستی هستند و خطا کار می‌شوند و برای این ‌که خود را توجیه کنند وجود «پرستوها» را مطرح می‌کنند پرستو وجود خارجی به آن معنا که مسوولان ما می‌گویند ندارد، بلکه قضیه پرستو از جای آغاز می‌شود که مردها راه خطایی را می‌روند و معمولا اینجور خانم‌ها تکلیف‌شان مشخص است و امکان دارد سوابق این چنینی زیادی داشته باشند و مسوولان ما هم زیرذره بین هستند.»

هاشمی با بیان اینکه پرستوها چگونه جذب می‌شوند ادامه می‌دهد: “.. متوجه این موارد می‌شوند و سراغ آن خانمی که وارد رابطه شده می‌روند که اگر با آنها همکاری نکند به‌دلیل سوابقی که دارد برای او مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. گاهی آن خانم از ترس یا مشکلاتی که درآینده برایش ایجاد می‌شود و بعد از تهدیدها پرستو نام می‌گیرد و البته خیلی از این خانم‌ها شاید پرستو نشوند. بنابراین پرستو چیزی جز بولهوسی، فساد و رفتار غیراخلاقی آقایان ما نیست و زمانی که مسوول هستند و سمت دارند اتفاقی پیش می‌آید که نباید می‌افتاد و رسانه‌ی می‌شود.»

این فعال حوزه زنان با یادآوری باج‌دهی برخی مسوولان اضافه می‌کند: «گاهی افراد عادی هم از این رفتارهای بولهوسی دارند ولی چون فرد عادی هستند مشکلی برایشان ایجاد نمی‌شود ولی زمانی که یک مسئول اشتباه اخلاقی دارد مجبور می‌شود گاهی باج بدهد که روی خلاف اوسرپوش بگذارند.»

هاشمی در ادامه به این سوال که فردی که مسوول است و این شرایطی را هم می‌داند چرا باید وارد رفتارهای غیراخلاقی شود ادامه می‌دهد: «این موضوع برمی‌گردد به قانون ما زمانی که قانون ما به آقایون اجازه می‌دهد چندین همسر اختیار کنند و گاهی مرد متاهلی که خیانت کرده می‌گویند کار خلاف شرع انجام نداده است و همسر اختیار کرده و کمترین مجازاتی برایش در نظر نمی‌گیرند می‌شود چیزی که در حال حاضر در جامعه می‌بینیم.»

این فعال حقوق زنان در ادامه می‌گوید: «من نمیدانم چرا افراد در زمانی که خلافی انجام می‌دهند به این فکر نمی‌کنند که چه جایگاهی دارند. ایراد اصلی به قانون ما است که مردان را گاهی به چند همسری تشویق می‌کنند. توجه داشته باشید که پرستو سراغ کسی نمی‌رود این مردان هستند که به سراغ پرستوها می‌روند و یک مسوول به‌دلیل مسوولیتی که دارد باید بیشتر مراقب رفتارش باشد و خود را کنترل کند. اگرمسوولی خطا کرد باید چندین برابر بیشتر از یک فرد عادی مجازات شود.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع:فراز

کدخبر: 686196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟