آمریکا حامیان حماس را در سالگرد عملیات طوفان الاقصی تحریم کرد

به گزارش رکنا، گروههای مقاومت فلسطین به رهبری حماس ، در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پی دهه ها جنایات رژیم اسرائیل، حمله غافلگیرکنده ای با عنوان عملیات طوفان الاقصی علیه این رژیم انجام دادند که آمریکا از آن زمان تاکنون، مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه حماس و حامیان آن وضع کرده و برخی از این تحریم ها با هماهنگی متحدان واشنگتن انجام شده است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای با تکرار ادعاهای ضد ایرانی این کشور گفت: وزارت خزانه داری بی وقفه به ایجاد اختلال در توانایی حماس و دیگر نیروهای بی ثبات کننده وابسته به ایران برای تامین مالی عملیات خود و انجام اقدامات خشونت آمیز بیشتر ادامه خواهد داد.

در میان افرادی که هدف قرار گرفته‌اند، حمید عبدالله حسین الاحمر، شهروند یمنی است که گفته می‌شود از حامیان بین‌المللی حماس است، و ۹ نهاد مرتبط با او قرار دارند.

به ادعای آمریکا ،چندین حامی مالی حماس مستقر در اروپا از جمله محمد حنون ساکن ایتالیا، ماجد الزیر در آلمان و عادل دوغمن در اتریش تحریم شده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا به استفاده از "موسسات خیریه ساختگی و افرادی که به دروغ ادعای کمک به غیرنظامیان در غزه را دارند" در حالی که از حماس حمایت می کند، اشاره کرد.

وزارت خزانه داری ادعا کرد: از اوایل سال ۲۰۲۴، حماس ممکن است ماهانه ۱۰ میلیون دلار از طریق این کمک ها دریافت کرده باشد.

آمریکا همچنین بانک الانتاج را تحریم کرده و ادعا کرد از این بانک برای تامین مالی عملیات داخلی و دور زدن تحریم های بین المللی از طریق فعالیت خارج از سیستم مالی بین المللی استفاده می شود.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصربه‌فردی را با حمله به پایگاه های نظامی و شهرک‌های اسرائیلی در نزدیکی نوار غزه آغاز کرد و ضمن تصرف این پایگاه‌ ها، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم اسرائیل به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود و نوار غزه را تصرف کنند، حملات هوایی شدید خود به بخش های مختلف این منطقه را آغاز کردند.

رژیم اشغالگر قدس که از ناکام ماندن در دستیابی به اهداف خود از طریق حملات هوایی خشمگین بود، ناگزیر در شامگاه ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، به عنوان بخشی از جنگ علیه مقاومت فلسطین، مرتکب جنایتی دیگر شده و تهاجم گسترده‌ زمینی به داخل نوار غزه را با دو هدف اعلام شده نابود کردن جنبش حماس و سرنگونی حکومت آن در نوار غزه و بازگرداندن اسرای خود از این منطقه آغاز کرد؛ همزمان با یورش زمینی، حملات هوایی و توپخانه‌ای را نیز تا به امروز ادامه دادند.

با این حال، نخستین سالروز عملیات «طوفان الاقصی» درحالی فرارسیده است که طی یک سال اخیر تمامی رشته‌های رژیم اسرائیل در طول چند دهه پنبه شد و این رژیم نه تنها نتوانست به اهداف ادعایی دست یابد، بلکه با جنایت های متعدد، چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد و در مقابل، محور مقاومت دستاوردهای مهمی در منطقه کسب کرد که مهمترین آن، بازگشت مسئله فلسطین به کانون توجهات جهانی است.

 

کدخبر: 1049060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟