نخست‌وزیر انگلیس: درگیری ایران و اسرائیل پیامدهای مخربی خواهد داشت/ باید از درگیری ایران و رژیم صهیونیستی جلوگیری شود

«کر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس با هشدار درباره اینکه گسترش درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا خطر شعله‌ور شدن آتش اختلافات در جوامع این کشور را به همراه دارد، از تمام طرف‌ها خواست تا هر کاری در توان دارند، انجام دهند تا از لبه پرتگاه عقب‌نشینی کنند.

او در یادداشتی در روزنامه ساندی تایمز خاطر نشان کرد که «از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ نفرت‌پراکنی علیه جوامع یهودی و مسلمان در انگلیس افزایش یافته است. »

استارمر که کشورش از متحدان نزدیک تل‌آویو است، نوشت: بریتانیا معتقد است که باید هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از وقوع درگیری احتمالی میان ایران و اسرائیل انجام شود.

نخست وزیر انگلیس در ادامه یادداشت خود بدون اشاره به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نقض حاکمیت ایران و همچنین علیه مردم غزه و لبنان و ترور رهبران حماس و حزب‌الله، حمله موشکی هفته گذشته ایران به سرزمین‌های اشغالی را «ظالمانه» خواند و مدعی شد: این حمله ما را به نقطه خطرناکی می رساند.

وی افزود: درگیری مستقیم ایران و اسرائیل پیامدهای مخربی برای مردم خاورمیانه و جهان خواهد داشت. از این‌رو، لازم است که همه طرف‌ها تمام تلاش خود را برای عقب‌نشینی از پرتگاه و جلوگیری از آن به کار گیرند.

کر استارمر در آستانه سالگرد آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هشداری آشکار به صهیونیست‌ها گفت: آینده بهتر با آسیب رساندن، یتیم شدن و آواره کردن نسلی دیگر به دست نخواهد آمد.

وی ادامه داد: جنگ غزه و ادامه درگیری‌ها این تهدید را به همراه دارد که کل منطقه را فرا بگیرد و به اختلافات قومی و فرقه‌ای در انگلیس دامن می‌زند.

استارمر با تاکید بر ضرورت راه‌حل ۲ دولتی برای حل مساله فلسطین تصریح کرد: تنها راه‌حل واقعی برای غزه، آزادی گروگان‌ها بدون هیچ قید و شرطی، آتش‌بس فوری و رفع تمامی محدودیت‌ها برای انتقال کمک‌های بشردوستانه است. اما این تنها گام‌های اولیه برای دستیابی به صلح و امنیت پایدار برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌هاست.

رئیس دولت انگلیس همچنین درباره وضعیت لبنان و ادامه حملات صهیونیست‌ها به بیروت خواستار بازگشت به «راه‌حل‌های سیاسی و نه نظامی» و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره لبنان شد که در آن اقداماتی برای جدا کردن طرف‌های مقابل تعیین شده است.

کدخبر: 1048349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟