بازتاب حملات موشکی ایران به اسرائیل در رسانه‌های جهان / شب سخت صهیونیست‌ها

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم. چنانچه رژیم صهیونیستی به عملیات ایران واکنش نشان دهد با حملات کوبنده مواجه خواهد شد.

در واکنش به این رویداد، رسانه های جهانی و بین المللی به انعکاس گسترده موشک باران اراضی اشغالی فلسطین از سوی ایران پرداختند.

ای بی سی نیوز : آمریکا مجموع موشک شلیک شده به اسرائیل را ۲۲۰ فروند اعلام کرد

یک مقام آمریکایی به شبکه ای. بی. سی نیوز گفت که ایران سه‌شنبه شب در ۲ موج عملیات در مجموع ۲۲۰ موشک به اسرائیل شلیک کرد.

این مقام آمریکایی که به نامش اشاره‌ای نشده است، افزود که این ۲ موج بیش از ۳۰ دقیقه طول کشید و میان آنها وقفه کوتاهی وجود داشت.

وی افزود که شلیک این موشک‌ها در نزدیکی تل‌آویو تاثیراتی بر جای گذاشت.

این مقام آمریکایی مدعی شد که بسیاری از این موشک‌ها بر فراز اردن رهگیری شدند.

شبکه ان. بی. سی نیوز سه‌شنبه شب به نقل از یک مقام آمریکایی و یک مسئول ارشد اردنی گزارش داد که امان به نیروهای آمریکایی اجازه داد از حریم هوایی اردن برای مقابله با موشک‌های ایرانی شلیک‌شده به سمت رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

ان. بی. سی نیوز به نام این دو مقام آمریکایی و اردنی اشاره نکرد و در ادامه به نقل از مسئول اردنی نوشت که امان در رابطه با «هر موشک دیگری که بر فراز حریم هوایی ما پرواز کند» همین کار را خواهد کرد.

سی‌ان‌ان: موشک‌های ایرانی به اسرائیل برخورد کرد

بازتاب حملات موشکی ایران به اسرائیل در رسانه‌های جهان / شب سخت صهیونیست‌ها

شبکه تلویزیونی سی ان ان در این خصوص چنین تیتر زد: فیلم های نشان می‌دهند که موشک های ایران به اسراییل برخورد کرده است.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد، یکی از موشک‌های ایران در کمتر از فاصله یک کیلومتری مقر موساد در حاشیه تل‌آویو منفجر شد.

این شبکه آمریکایی افزود که یک ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی را راستی‌آزمایی کرده است و نشان می‌دهد که یکی از موشک‌های ایران به نزدیکی مقر سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) اسرائیل برخورد کرد.

بر اساس تحقیقات سی‌ان‌ان، این تصاویر از ساختمانی بلندمرتبه در هزتزلیا در کمتر از سه کیلومتری مقر مو ساد ضبط شده است.

این شبکه آمریکایی ویدیویی دیگری را بررسی کرده که تاثیر ناشی از برخورد این موشک بر یک پارکینگ خودرو در همان حوالی را ثبت کرده است.

این ویدیو گودالی بزرگ و همچنین خودروهایی را نشان می‌دهد که نخاله و خرابی‌ها روی آنها را پوشانده است. این گودال بزرگ در فاصله چندصد متری از یک مجموعه سینمایی قرار دارد.

از سوی دیگر، الجزیره انگلیسی اعلام کرد: ایران موشک های بالستیک به سوی اسراییل شلیک کرد.

این رسانه در بخش دیگری از پوشش رسانه ای این رویداد، آغاز موج دوم موشک باران سرزمین های اشغالی را نیز درج کرد.

 ام‌اس‌ان‌بی‌سی: آتش موشک‌های ایرانی آسمان اسرائیل را روشن کرد

بازتاب حملات موشکی ایران به اسرائیل در رسانه‌های جهان / شب سخت صهیونیست‌ها

شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی نیز در پوشش این خبر مهم اعلام کرد: ایران حمله موشکی بالستیک خود به اسرائیل را آغاز کرد. هنگامی که این حمله آغاز شد، موشک های شلیک شده مشاهده شدند و آتش آنها آسمان را بر فراز اسرائیل روشن کرد.

حمله موشکی ایران در رسانه های مختلف خارجی و داخلی و همچنین در شبکه های اجتماعی بازتاب سریع و گسترده ای در پی داشته است به طوری که تصاویر موشک های بالستیک ایران از لحظه پرتاب در آسمان مناطق مختلف کشور تا زمان برخورد به سرزمین های اشغالی به سرعت در رسانه ها منتشر شد و دنیا در جریان این حمله وسیع و کوبنده قرار گرفت.

رسانه‌های انگلیس: ایران، اسرائیل را به رگبار بست

دبورا هینز خبرنگار شبکه اسکای نیوز که از مرز لبنان و فلسطین اشغالی گزارش می‌کرد درباره اقدام غافلگیرانه ایران گفت، زمانی از حمله ایران علیه اسرائیل (فلسطین اشغالی) مطلع شد که یکسری نورهای نارنجی در آسمان دید.

وی عنوان کرد که حمله اخیر ایران با عملیات پهپادی و موشکی دور قبل که از زمان شلیک تا ورود به آسمان اسرائیل (فلسطین اشغالی) طول کشید متفاوت است.

هینز افزود که این یک لحظه حساس در خاورمیانه و برای جهان بشمار می‌رود.

تارنمای شبکه اسکای نیوز هم با اختصاص یک صفحه ویژه، سرگرم پوشش آخرین تحولات است و هشدار رئیس جمهوری ایران به رژیم صهیونیستی را بازتاب داد.

بر اساس گزارش این شبکه، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، هشدار داده است که رگبار موشکی امشب «تنها گوشه‌ای از توانایی‌های ما» بود.

پزشکیان در بیانیه ای این حمله موشکی را "پاسخی قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی" دانست و گفت: این اقدام در دفاع از منافع و شهروندان ایرانی انجام شد.

شبکه بی‌بی‌سی نیز به طور ویژه درحال پوشش حمله موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی است. تارنمای این شبکه صفحه جداگانه‌ای را برای انعکاس تحولات خاورمیانه اختصاص داده و در بخشی به تشریح برد موشکی ایران پرداخته است که تا شعاع ۲ هزار کیلومتری ایران را پوشش می‌دهد.

رسانه‌های منطقه و بازتاب حمله موشکی ایران به اسرائیل

شبکه «جیو نیوز» پاکستان با اشاره به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به نقل از رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی عنوان کرد که ایران سرزمین‌های اشغالی فلسطین را موشک باران کرده است.

گزارش شبکه خبری «۹۲ نیوز»

شبکه خبری «۹۲ نیوز» نیز در گزارش خود با سرزنش سکوت جامعه جهانی در قبال کشتار مردم فلسطین به ویژه ترور شهیدان اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله، تصریح کرد: وضعیت پیچیده ای در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پس از شلیک صدها فروند موشک از ایران به وجود آمده است.

همچنین شبکه خبری «سماء نیوز» در اسلام‌آباد گزارش داد: صدای انفجارهای متعدد در تل آویو شنیده شده و در یک حادثه تیراندازی در این شهر دهها نفر زخمی شده‌اند.

این شبکه پاکستانی افزود: آمریکا و اسرائیل دچار سردرگمی شدیدی هستند درحالی که موشک های ایران در خونخواهی از شهدای خود از جمله اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله سرزمین‌های اشغالی فلسطین را زیر آتش گرفتند.

شبکه خبری «سونو تی وی»

شبکه خبری «سونو تی وی» گزارش داد: جمهوری اسلامی ایران در خونخواهی از شهیدان اسماعیل هنیه رئیس جنبش حماس سید حسن نصرالله صدها موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد و همزمان با اسرائیل هشدار داد که در صورت هرگونه حمله به ایران پاسخ بعدی ایران سخت و دردناک تر خواهد بود.

شبکه خبری «پابلیک تی وی» پاکستان

شبکه خبری «پابلیک تی وی» پاکستان نیز در گزارشی اعلام کرد: ایران بار دیگر سرزمین‌های اشغالی فلسطین را با موشک‌های خود هدف قرار داد و به نظر می رسد این اقدام قاطع در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله صورت گرفته است.

همچنین شبکه «ای بی ان نیوز» پاکستان گزارش داد: صدها فروند موشک از ایران به اهداف مختلف در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک شده و گفته می شود تاسیسات مهم نظامی و مراکز جاسوسی موساد از اهداف اصلی این عملیات بزرگ ایران است.

شبکه «سچ تی وی» در اسلام‌آباد

شبکه «سچ تی وی» در اسلام‌آباد نیز گزارش داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به جنایات اسرائیل از جمله ترور اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله صدها فروند موشک به سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد.

پس از این حمله موشکی، رسانه های محلی رژیم صهیونیستی نیز خبر دادند که به دنبال شلیک صدها موشک ایرانی به مواضع صهیونیست‌های اشغالگر، صدای انفجارهای پیاپی در سرزمین‌های اشغالی به گوش می‌رسد؛ همزمان فعالیت فرودگاه بن گوریون در شهر تل آویو به طور کامل متوقف شده است.

در عین حال در خبرها آمده است که دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از شهروندان این رژیم درخواست کرده هیچ گونه سند و تصویری از محل اصابت موشک‌ها و اهداف آنها در فضای مجازی به اشتراک نگذارند. این خود می تواند سندی باشد بر اصابت موشکها به اهداف تعیین شده.

سامانه‌های ضد موشکی رژیم صهیونیستی تلاش کردند شماری از موشک‌های شلیک شده به سرزمین‌های اشغالی را رهگیری کنند، اما به دلیل گستردگی حمله، در این زمینه با ناکامی مواجه شده است.

به دنبال شلیک موشک‌های ایران به مواضع صهیونیست‌های اشغالگر، فلسطینی‌ها با مشاهده آنها در سراسر کرانه باختری از جمله نابلس و رام الله به شادی پرداختند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی

در همین حال شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی سه شنبه شب فاش کرد که نتانیاهو و شماری از وزرای اسرائیلی چندین ساعت است که در مکانی امن در زیر زمین در شهر قدس پنهان شدند.

به گزارش این شبکه، یواو گالانت وزیر جنگ هم از ترس حمله موشکی ایران در ساختمانی محافظت شده در مقر وزارت جنگ در زمین زمین در تل آویو مخفی شده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز پاسخ موشکی گسترده ایران به جنایات دشمن صهیونیستی علیه فلسطین و لبنان را تبریک گفت.

شورای هماهنگی مقاومت عراق نیز در پی حمله موشکی ایران به مواضع رژیم صهیونیستی، به آمریکا درباره هر گونه اقدام علیه ایران هشدار داد.

گزارش لحظه به لحظه رسانه های روسی

رسانه های روسی نیز در گزارش لحظه به لحظه خود، تصریح کردند حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در بهت فرو برد است.

حمله موشکی ایران به اسرائیل تیتر یک رسانه‌های فرانسه

حمله موشکی گستره ایران علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در شبکه‌های خبری و روزنامه‌های فرانسوی بازتاب گسترده داشته و این رویداد همراه با تحلیل‌ کارشناسان در صدر اخبار رسانه های مهم این کشور قرار گرفت.

 هم اینک انتشار تحلیل‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و گزارش‌های لحظه به لحظه از این حمله موشکی تیتر یک اخبار رسانه‌های فرانسه قرار دارد.

نگرانی میشل بارنیه نخست وزیر فرانسه

 در همین پیوند میشل بارنیه نخست وزیر فرانسه با ابراز نگرانی از «تشدید تنش» در خاورمیانه نسبت به «جدی بودن وضعیت» هشدار داد.

وی در اظهاراتی در مجلس فرانسه در مورد آنچه تشدید تنش در خاورمیانه و «رویارویی مستقیم میان ایران و اسرائیل» خواند، ابراز نگرانی کرد.

وی بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمله اخیر ارتش این رژیم به بیروت که به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان منجر شده بود، گفت: هم اکنون که در ساعت ۱۹ و ۱۶ دقیقه (به وقت محلی) با شما سخن می‌گویم با تشدید تنش و حملات صورت گرفته، وضعیت در خاورمیانه و خاور نزدیک وخامت یافته است. به نظر می‌رسد که درگیری مستقیم میان ایران و اسرائیل در جریان است و به همین دلیل وضعیت به شدت جدی است.

پیشتر وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با تاکید بر مخالفت پاریس با هرگونه عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در لبنان، توقف فوری حملات تل‌آویو علیه لبنان را خواستار شده بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای سه شنبه شب ۱۰ مهر ۱۴۰۳ منتشر شد، اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

در این بیانیه بدون محکوم کردن حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی بیروت، آمده بود: پاریس از دیگر بازیگران منطقه به ویژه حزب‌الله و ایران می‌خواهد که از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به بی‌ثباتی بیشتر و گسترش جنگ در منطقه خاورمیانه شود، خودداری کنند.

کدخبر: 1046853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی