آخرین روز سفر پزشکیان به نیویورک چگونه گذشت+جزئیات

به گزارش رکنا، سید محمد مهدی طباطبایی در متن این گزارش که با عنوان « گزارش نیویورک - روز آخر » آغاز شده، تصریح کرد: روز با جلسه نمایندگان اندیشکده ها و موسسات مطالعاتی امریکایی آغاز شد. بنا بود فرم جلسه در قالب اظهار دیدگاه و نقطه نظرات شرکت کنندگان باشد. عملا در برخی مواضع تبدیل به طرح پرسش شد. پاسخ ها و نقطه نظرات رئیس جمهور بسیار صریح و صادقانه بود. پیچیدگی زیادی نداشت و همین مسأله برخی حاضران را که از چهره های نامدار موسسات مطالعاتی امریکایی بودند مقداری شگفت زده کرده بود. غیر از چت های مکرری که امریکایی بغل دستی من با ناشناسی داشت که از شگفت انگیز بودن جلسه و شارپ بودن شخصیت رئیس جمهور پزشکیان می گفت در پایان و حاشیه جلسه هم بسیاری از حاضرین از متفاوت و فوق العاده بودن این جلسه می گفتند.

وی افزود: بلافاصله بعد از این جلسات دیدار با ولیعهد کویت، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر نروژ و رئیس جمهور بلغارستان برگزار شد. کشورهای اروپایی که در ملاقات های دوجانبه حضور داشتند شدیدا به بهبود و توسعه روابط با ایران ابراز تمایل داشتند و معتقد بودند صدای جدیدی از ایران شنیده می شود.

طباطبایی ادامه داد: بلافاصله بعد از استراحت کوتاهی برای نماز و نهار نشست ها با نخست وزیر لبنان و رئیس اجرایی سودان برگزار شد. در همه نشست هایی که در طی سه روز جلسات کاری برگزار شد، اعم از اروپایی، آسیایی یا آفریقایی محکومیت تجاوزهای اسرائیل در خاورمیانه مورد اتفاق طرفین بود.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور افزود: جلسات با نخبگان سیاسی ایرانی مقیم امریکا که با حضور چهره های نامداری برگزار شد و دیدار با نخبگان علمی و کارآفرین ایرانی و نشست با ایرانیان مقیم آمریکا سه جلسه پیاپی عصر بود که به نماز مغرب منتهی شد.

وی تصریح کرد: ساعت ۱۰ شب روز به وقت نیویورک اولین سفر رئیس جمهور پزشکیان با پرواز به سمت تهران پایان پذیرفت. علی رغم انواع حاشیه آفرینی هایی که قبل و حین سفر در برخی رسانه ها صورت گرفت، در یکی از حساس ترین و بدترین شرایط سیاسی، یکی از بهترین و پر دستاوردترین سفرهای سالیان اخیر به نیویورک انجام شد. ملاقات و مذاکره دوجانبه با ۱۶ مقام عالی رتبه بین المللی که رقمی بی سابقه در طی چندین سال گذشته بود شمای مختصری از دستاوردهای سفر را نمایش می دهد. انشاالله در کوتاه زمانی نتایج خیر چنین مذاکراتی در سبد زندگی و سفره عموم ملت نیز بازنمایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک شد و پنجشنبه پنجم مهر ۱۴۰۳ و در پایان سفر کاری فشرده به تهران بازگشت.

 

کدخبر: 1045126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟