قیمت گذاری برنج کیفی باید به درستی انجام شود تا کشاورز متضرر نشوند

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا، رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس دوازدهم تصریح کرد: من به عنوان عضو ناظر بر شورای قیمت گذاری هستم. نهاده‌های روغنی که قیمت گذاری و در رسانه‌ها اعلام شد. روز گذشته نیز برنج های پرمحصول را ارزیابی کردند و قیمت مناسبی هم روی آن گذاشتند ولی تکلیف برنج کیفی ایرانی همچون طارم، هاشمی و همه برنج های عطری محلی مشخص نشده است.

وی با بیان این که" ما متولیان امر حوزه کشاورزی هستیم و چشم کشاورزان به وزارت جهادکشاورزی است" از دکتر نوری قزلجه به دلیل تسلط بر این حوزه تشکر کرد و گفت: ایشان تمام قد کنار کشاورزان ایستادند و گفتند برنج کیفی هم باید تعیین قیمت شود.

حاجی‌پور نرخ برنج پرمحصول را متعادل خواند و افزود: من به عنوان فرزند یک کشاورز این نرخ را قبول دارم ولی موضوع اینجاست که ما الان برنج پرمحصول نداریم.

وی ادامه داد: ما از 2هزار و 200 یا 300 تن برنج تولیدی در کشور تنها 170 تا 180 هزار تن برنج پرمحصول داریم و بقیه کیفی هستند. این عدد هم در استان مازندارن است، گیلان که اصلا چنین برنجی ندارد و در استان گلستان هم عدد بسیار ناچیز است. در نهایت می توان با اغماض این عدد را به 300 هزار تن رساند.

حاجی پور تأکید کرد: بر این اساس پُر واضح است که عمده برنج کشور، کیفی است نه پرُمحصول. ما هم دنبال این هستیم که قیمت خوبی به روی این نوع برنج بگذارند.

وی تأکید کرد: شاید حتی دولت هم نتواند با این نرخ خرید کند ولی ما دنبال یک قیمت پایه برای کشاورز هستیم که جلوی سوءاستفاده دلالان را هم بگیریم .

این عضو کمیسیون کشاورزی با ابراز امیدواری برای تعیین تکلیف قیمت برنج کیفی ایرانی ، تأکید کرد: احتمالا در هفته های آتی این موضوع در کمیسیون مشخص شود و به یک جمع بندی نهایی در شورای قیمت‌گذاری برسیم.

کدخبر: 1044276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی