تریبون سازمان ملل فرصت مغتنمی برای ارائه چهره واقعی از ایران و ایرانی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا، سید فرید موسوی نماینده مردم مراغه در مجلس دوازدهم تصریح کرد: متأسفانه بر اساس سیاست های مداخله جویانه و سلطه‌طلب دولت‌های غربی، ایران دیگری در اذهان مردم دنیا شکل گرفته است که گاها با حضور سیاستمداران دنیا در کشورمان، متوجه این اشتباه و اختلاف فاحش می‌شوند. حالا فرصتی مناسبی در دسترس است تا رییس جمهور چهره ی صلح طلب کشورمان را به دنیا نشان دهد و پیام صلح و دوستی مردم را به جهان برساند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم رییس جمهور در سخنرانی خود به تغییر در سیاست‌های دولت چهاردهم  نسبت به دولت سیزدهم هم اشاره کند زیرا تبیین این موضوع از نظر دولت های دیگر حائز اهمیت است. از سوی دیگر باید مبانی اصولی که ایستادگی چند دهه مردم را به وجود آورده نیز مورد مداقه قرار گیرد.

موسوی افزود: ما مشکلی با کشورهای دیگر نداریم و بر توسعه روابط بین الملل – به جز دولت‌های غیرمشروع – تأکید داریم. مابه خوبی می‌دانیم که دیگر زمانه‌ای نیست که کشوری یک جا بایستد و دور خودش پیله ببندد و بگوید من می خواهم به تنهایی به خودکفایی برسم و پروانه شوم! 

توسعه مراودات در سطوح مختلف سیاسی و اقتصادی و بهره‌مندی از مواهب آن، یکی از اصول رشد اقتصاد کشورهاست و در راستای ارتقای رفاه ملت هاست.

این  عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس خاطر نشان ساخت: وقتی ارتباطات بین المللی را درست تعریف نکنیم، تجارت و مردم  ما ضرر می‌کنند و برای تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی که تکلیف برنامه هفتم توسعه است، سرمایه گذار خارجی جذب کشور نمی‌شود. بر این اساس باید حضور رییس جمهور را در سازمان ملل مغتنم شمرد و ضمن آرزوی توفیق برای ایشان، متوجه این فرصت طلایی باشند.

کدخبر: 1044122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟