قالیباف از مدال‌آوران کشتی تجلیل کرد

محمدباقر قالیباف امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ) طی مراسمی که در فدراسیون کشتی برگزار شد، از مدال‌آوران کشتی آزاد و فرنگی المپیک 2024 پاریس و قهرمانان مسابقات نوجوانان و جوانان جهان، از قهرمانان این ورزش تجلیل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت : ورزش حتماً بدون شک یک پدیده اجتماعی و یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم است ولی ما مسئولان و سیاستگذاران باید باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است.

محمدباقر قالیباف با گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: به همه پهلوانان کشتی خدا قوت می‌گویم؛ در ایام برگزاری المپیک تا کشتی گیران روی تشک نرفتند مردم دمق بودند و این مدال‌آوران و کشتی‌گیران بودند که شادی و نشاط را به ارمغان آوردند.

وی افزود: ورزش حتماً بدون شک یک پدیده اجتماعی و یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم ما است ولی ما مسئولان و سیاستگذاران باید باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است؛ باید باور کنیم که امروز در دنیا وقتی از پیشرفت حرف شده می‌شود، یکی از شاخص‌ها و نمادهای آن حضور در عرصه‌های بین‌المللی و میزان موفقیت کشورها در این عرصه است و امروز تجربه و علم این را ثابت کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در پدیده‌های اجتماعی اگر ما ۲ الی ۳ درصد از هزینه‌ای را که بعداً در آسیب‌های اجتماعی صرف می‌کنیم و جبران خسارت نمی‌شود، در حوزه پیشگیری، اوقات فراغت حوزه ورزش به ویزه ورزش‌های بومی، فرهنگی و سنتی  خودمان انحام دهیم، بی شک اثرگذار است.

گفتنی است ، احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک،

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین جمعی از کشتی‌گیران رده‌های مختلف سنی و پیشکسوتان این رشته ورزشی در این مراسم، حضور داشتند.

کدخبر: 1042148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟