انگلیس تمام خدمات هوایی مستقیم به ایران را متوقف کرد

به گزارش رکنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد: انگلیس تمام خدمات هوایی مستقیم به ایران را متوقف کرد.

بیانیه دولت بریتانیا

دولت بریتانیا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در هماهنگی با شرکای بین‌المللی، بریتانیا توافقات دوجانبه خدمات هوایی خود را با ایران لغو خواهد کرد که به محدود شدن توانایی ایران‌ایر در پرواز به بریتانیا منجر خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده که این اقدام پس از هشدارهای مکرر از سوی بریتانیا و شرکای بین‌المللی که از ایران خواسته بودند انتقال برنامه‌ریزی شده سلاح‌های مرگبار به روسیه را متوقف کند، انجام شده است.

دولت بریتانیا تاکید کرد: ما به استفاده از هر اهرمی که در اختیار داریم برای فشار به ایران به منظور پایان دادن به حمایت این کشور از تهاجم غیرقانونی پوتین ادامه خواهیم داد، به همین دلیل است که ما لغو تمامی خدمات هوایی مستقیم بین بریتانیا و ایران را آغاز کرده‌ایم.

در این بیانیه با اشاره به قرار دادن چهارصد نام در فهرست تحریم های ایران آمده است: در اواخر این هفته مصوبات جدیدی در پارلمان خواهیم داشت تا تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران تقویت کند، این تحریم‌ها اقلامی را هدف قرار می‌دهد که در تولید موشک‌های بالستیک، پهپادها و سایر تسلیحات استفاده می‌شود.

 

کدخبر: 1039391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟