شکار خرچنگ‌های اسرائیلی با شمشیرهای مقاومت

فارس در ادامه آورده است ، سرلشکر حسین سلامی ، فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست رئیس‌جمهور با فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) می‌گوید در شمال اقیانوس هند و در جاهای مختلف ۱۲ کشتی از رژیم صهیونیستی زده شد و وقتی کشتی پنجم را زدیم دست آنها بالا رفت و گفتند که نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم.»

وی افزود : پیش‌تر نیز روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال و روزنامه بریتانیایی گاردین نیز به این موضوع اشاره کرده بودند. رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن‌ها برای قطع و یا کاهش صادرات نفت ایران اقدامات خصمانه متعددی را طی سال‌های گذشته انجام داده‌اند که با پاسخ‌های قدرتمندانه ایران در عرصه دریا مواجه شده و در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده‌اند.

بنابراین گزارش ، در این بین اما رزمندگان محور مقاومت در جهت واردآوردن فشار به رژیم صهیونیستی و متعاقب آن توقف جنایات این رژیم علیه مردم غزه اقدامات مختلفی را در عرصه‌های گوناگون از جمله دریا انجام داده‌اند.

بعد از این اقدام خصمانه از سوی صهیونیست‌ها محور مقاومت در مقابله با این رژیم در لبنان، سوریه، عراق، یمن و لبنان و... اقدامات ویژه‌ای را صورت داد، ونیروهای مقاومت با شمشیرها ( سلاح های آتشین خود )  به شکار خرچنگ های اسرائیلی ( کشتی ها وناوچه های اسرائیلی ) رفتند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در اطلاعیه‌ای به رژیم صهیونیستی و حامیان آن اعلام هشدار کرد.

وی اعلام کرد: «تمام کشتی‌هایی که از ویژگی‌های ذیل برخوردارند، هدف نیروهای مسلح یمن خواهند بود: 1. کشتی‌هایی که پرچم رژیم صهیونیستی دارند ۲. کشتی‌هایی که توسط شرکت‌های اسرائیلی اداره می‌شوند 3. کشتی‌هایی که شرکت‌های اسرائیلی مالک آن‌ها هستند.» پس از این هشدار نیروهای یمن در چندین عملیات موفقیت‌آمیز کشتی‌هایی که چه با قصد تجاری و چه با هر هدف دیگری و از هر سویی به سمت این رژیم حرکت می‌کردند، مورد اصابت و یا آن را تحت کنترل خود در می‌آوردند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

حمله به کشتی‌های اسرائیلی

شکار کشتی های اسرائیلی با شمشیرهای مقاومت

کشتی‌های یونیتی اکسپلورر، نامبر ناین، MSC GRACE F، MSC GINA، Verbena، Seaguardian، Athina، BENTLEYI و CHIOS Lion، MSC sarahv، Galaxy Leader که متعلق به رژیم صهیونیستی بوده و در حال رفتن به فلسطین اشغالی بودند، طی عملیات‌های مختلف و در بازه‌های زمانی متفاوت از سوی یمنی‌ها هدف حمله قرار گرفتند.

هدف قراردادن کشتی نروژی حامل نفت

 برای رژیم اسرائیل کشتی نروژی حامل نفت برای رژیم صهیونیستی با یک موشک هدف نیروهای مسلح یمن قرار گرفت. حمله موشکی به این کشتی پس از آن صورت گرفت که به تمامی هشدارها توجهی نکرد.

حمله به کشتی «ام‌اس‌سی یونایتد» و «زوگراویا»

نیروی دریایی یمن پس از سه بار اخطار، کشتی تجاری «ام اس سی یونایتد» را با موشک هدف قرار داد، همچنین یک کشتی به‌نام «زوگراویا» که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود نیز هدف نیروهای مسلح یمن قرار گرفت.

حمله یمن به کشتی‌های جنگی و تجاری آمریکایی حامی صهیونیست‌ها

شکار کشتی های اسرائیلی با شمشیرهای مقاومت

نیروهای مسلح یمن از زمان هشدار تا کنون بیش از چند کشتی آمریکایی عازم سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار داده است. در جریان یکی از حملات یک کشتی باری نظامی متعلق به آمریکا در خلیج عدن هدف قرار گرفت.همچنین کشتی‌های «lewis B puller» و«کول»، ناوشکن آمریکایی «USS Greeley»، نفتکش «تورم ثور»، کشتی‌های «TRUE CONFIDENCE»، «پینوکیو»، «MAERSK SARATOGA»، «APL DETROIT»، «استار ناسیا» و «MAERSK YORKTOWN» که متعلق به آمریکایی‌ها است با چند موشک دریایی مورد حمله نیروهای مسلح یمن قرار گرفت.

حمله موشکی یمن به کشتی‌های انگلیسی

نیروهای مسلح یمن در حملات‌ موشکی دیگری کشتی‌های نفتکش و تجاری متعلق به انگلیس را هدف قرار دادند. این کشتی‌ها بعضا حامل سوخت و مواد غذایی به مواضع رژیم بودند. کشتی‌های «HUANG PU»، «PRETTY LADY»، «HOPE ISLAND» و «مونینگ تاید» و ... در دریای سرخ و خلیج عدن مورد هدف نیروهای مسلح یمن قرار گرفتند.

حمله به ناو هواپیمابر «آیزنهاور»

نیروی موشکی و دریایی یمن درعملیاتی مشترک ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» را در دریای سرخ هدف قرار داد. این عملیات در پاسخ به حمله بامدادی جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن و در حمایت از مردم غزه انجام شده است. در این عملیات از موشک‌های کروز و بالستیک استفاده شده است. همچنین باید گفت که ناو هواپیمابر«آیزنهاور» 2 بار از سوی یمنی‌ها مورد حمله قرار گرفته است.

عملیات مشترک یمن و مقاومت عراق علیه کشتی‌های صهیونیستی

نیروهای مسلح یمن و مقاومت اسلامی عراق نیز در عملیات‌های مشترکی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را با حملات موشکی و پهپادی مورد هدف قرار دادند. دریکی ازعملیات‌ها کشتی‌های حامل سیمان و کانتینری مورد حمله قرار گفت. همچنین کشتی‌های «Shorthorn Express»، «MSC Manzanillo»، «SEAJOY»، نفتکش «waler»، «delonix»، «johannes Maersk»، «ioannis» و «Olvia» و... توسط موشک‌، شهپاد و پهپادهای مختلف مورد حمله مشترک یمن و عراق قرار گرفت.

حمله به کشتی‌های مرتبط با رژیم اسرائیل توسط یمنی‌ها

نیروهای مسلح یمن همچنین در حملات مختلفی کشتی‌های«MSC Alanya»، «MSC PALATIUM III»، «Sw North WindI»، «BLUE LAGOONI» و .... را که متعلق به شرکت‌هایی است که با رژیم اسرائیل همکاری می‌کنند، هدف حمله موشکی و پهپادی یمنی‌ها قرار دادند.

این کشتی‌ها پس از آن هدف قرار گرفت که شرکت مالک آن هشدار ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرده بود. این عملیات به صورت مشترک بین یگان موشکی و نیروهای دریایی و پهپادی انجام شده است.

هدف قرار گرفتن نفتکش «Sounion»

نفتکش Sounion که با پرچم یونان در دریای سرخ حضور داشت توسط نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفته شد.

این نفتکش حامل ۱۵۰ هزار تن نفت خام است و پس از حمله یمن خدمه آن تخلیه شدند.

تیر مقاومت در کمان به سوی صهیونیست‌ها

نیروهای محور مقاومت با عملیات‌های خود علیه رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان او در عرصه دریا اثبات کردند تا هنگامی که صهیونیست‌ها جنایات خود در غزه را متوقف نکنند همچنان به نابودی خرچنگ‌های اسرائیلی خواهند پرداخت.

کدخبر: 1039270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟