عراقچی: سیاست جدید ایران گسترش روابط با همه دنیا به ویژه شرق آسیا است

به گزارش رکنا ، «یوکو کامیاکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن عصر چهارشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۳ در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی ، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وی در این گفت وگو با یادآوری کمک‌های دلگرم کننده جمهوری اسلامی ایران در حادثه زلزله بزرگ شرق ژاپن به مردم آسیب دیده و تلاش‌های عراقچی به عنوان سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در آن ایام برای کمک به زلزله‌زدگان، از وزیر امور خارجه دولت چهاردهم تمجید و قدردانی کرد.

وزیر خارجه ژاپن با اشاره به تمایل کشورش برای توسعه روابط دوجانبه تهران و توکیو و همچنین استمرار همکاری‌های منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران، نسبت به گسترش بیش از پیش همکاری‌ها و مشورت ها در دوره جدید ابراز امیدواری کرد.

بوکو کامیکاوا همچنین نسبت به وضعیت خطرناک منطقه پس از هدف قرار گرفتن آقای هنیه در تهران ابراز نگرانی و بر لزوم آرام کردن اوضاع تأکید کرد و خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با تشکر از تماس و تبریک همتای ژاپنی، ضمن اشاره به اولین مصاحبه خود به عنوان وزیر امور خارجه با خبرگزاری ژاپنی کیودو اظهار داشت: سیاست جدید ایران گسترش روابط با همۀ دنیا به ویژه شرق آسیا است.

عراقچی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و مسائل جاری در فلسطین به عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح بین‌المللی تاکید کرد: اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی از جمله ترور شهید هنیه در تهران و رویکرد شخص نتانیاهو برای گسترش جنگ، عامل اصلی تشدید تنش در منطقه است.

وزیر امور خارجه گفت: همان‌گونه که بارها گفته ایم ما از افزایش تنش در منطقه ترسی نداریم، اما جمهوری اسلامی ایران بر خلاف رژیم صهیونیستی، خواهان گسترش تنش و درگیری در منطقه نیست.

در این تماس طرفین بر استمرار گفت وگوها و تبادل نظر برای توسعه روابط دوجانبه و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کردند.

منبع : ایرنا

کدخبر: 1034852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟