حمله حزب الله با ۳۲۰ راکت کاتیوشا به سرزمین های اشغالی/ حزب الله برای شلیک حدود هزار موشک به اسرائیل آماده می شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای از شلیک بیش از ۳۲۰ راکت کاتیوشا به سوی اسرائیل خبر داد.

حزب الله برای شلیک حدود هزار موشک به اسرائیل آماده می شود

شبکه پرس تی وی به نقل از رسانه‌های اسرائیل: حزب الله در حال آماده شدن برای شلیک حدود هزار موشک به عمق خاک شمال اسرائیل است.

جنبش شیعی این عملیات را به عنوان بخشی از «مرحله اول» واکنش به ترور فؤاد شکر، فرمانده بلندپایه خود، خواند و اعلام کرد که «بیش از ۳۲۰» راکت کاتیوشا را به سوی ۱۱ پایگاه نظامی در اسرائیل پرتاب کرده است.

حزب‌الله لبنان ساعاتی پس از این حملات که پیش از آن عملیات پیشگیرانه اسرائیل را به همراه داشت، اعلام کرد که این مرحله از واکنش نظامی را در روز یکشنبه به پایان برده است.

در مقابل، ارتش اسرائیل نیز بامداد یکشنبه اعلام کرد که پس از اطلاع از تدارک حزب‌الله برای انجام «حملات گسترده»، حملات پیشگیرانه‌ای را به مواضع شبه‌نظامیان شیعی لبنانی انجام داده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد حملات امروز علیه لبنان پس از آن انجام شد که مقامات نظامی کشورش از قصد حزب‌الله برای انجام حملات گسترده مطلع شدند و به این ترتیب در نخستین اقدام سکوهای پرتاب موشک در این کشور در حملاتی بازدارنده منهدم شدند.

 سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی ضمن تشکر از دولت آمریکا به‌علت حمایت از این رژیم اذعان کرد که در حملات حزب الله ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک شد که برخی از آنها از مرز عبور کردند.

به گزارش الجزیره، سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی در نشست خبری در تل آویو اذعان کرد: حزب الله بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرد و برخی از آنها از مرزهای ما عبور کردند.

سخنگوی کابینه صهیونیست‌ها در ادامه افزود: نتانیاهو و گالانت به ارتش دستور دادند تا برای خنثی کردن تهدید حزب الله علیه اسرائیل، حمله پیشگیرانه انجام دهد.

«دیوید منسر» ادامه داد: نتانیاهو تأکید کرد که اسرائیل به دنبال جنگ گسترده نیست، اما هرکس به ما آسیب برساند، به او آسیب خواهیم رساند.

این مقام صهیونیست بدون اشاره به خسارت‌های ناشی از حملات حزب الله مدعی شد: بیش از ۴۰ سکوی پرتاب موشک حزب الله را هدف قرار دادیم و هزاران موشک آنها را منهدم کردیم.

سخنگوی کابینه نتانیاهو همچنین گفت: ما وزیر دفاع آمریکا را در جریان آخرین تحولات امروز قرار دادیم و از دولت آمریکا به خاطر ایستادن در کنار اسرائیل تشکر می‌کنیم.

کدخبر: 1033662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟