تخصص میدری بر مسائل دیگر ارجح است

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، شهبازحسن پور نماینده مردم کرمان در مجلس دوازدهم تصریح کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ما با مجموعه ای عرض و طویل از شرکت های زیرمجموعه مواجه هستیم که برخی جز قطب های اقتصادی کشورمان هستند لذا مدیریت چنین مجموعه ای نیاز به توانایی و تخصص کافی دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس دوازدهم ادامه داد: از سوی دیگر این وزارتخانه مسئول مدیریت میلیون ها کارگر است و باید اقشار آسیب پذیر را دریابد. به طریق اولی توجه به موضوع اشتغال به عنوان یکی از ابرچالش های کشور نیز در حوزه وظایف این وزارتخانه تعریف می شود اگر چه می دانیم این موضوعی فرابخشی است ولی به هر حال متولی مشخص آن را وزارت تعاون می دانیم.

حسن پور افزود: بخش تعاون هم که در قانون تصریح شده و باید 25 درصد اقتصاد کشور  را به خود اختصاص دهد در حوزه فعالیت های وزارت کار است. مجموعه این عوامل نشان می دهد فردی باید در رأس هرم مدیریتی این وزارتخانه قرار بگیرد که هم  سوابق علمی مشخصی داشته باشد و هم کارنامه خوب اجرایی.

وی تأکید کرد: با توجه به سابقه آقای میدری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز سوابق علمی ایشان، فردی مناسبت از ایشان برای تصدی این پست نمی شناسیم. دوستان ما در مجلس هم باید گذشته سیاسی افراد را ملاک عمل قرار ندهند زیرا ایشان به صراحت از برخی موضع گیری های سابق خود اعلام برائت کرده و این کافی است.

 

کدخبر: 1031015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟