میدری در مجلس ششم با نوشتن نامه به رهبری تحصن کرد/ خانم فرزانه صادق چه سابقه ای دارد که برای وزارت راه انتخاب شده است ؟

 به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، محمدسبزی گفت: اغلب نماینده‌ها در این مجلس انقلابی هستند. برای ما هم شاخص‌ها مهم است و شاخص ها همان هستند که مقام معظم رهبری فرمودند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس دوازدهم افزود: بر اساس این شاخص‌ها، اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی، تدین، کارآمدی، تخصص و صداقت ملاک اصلی است. اصلاح طلب و اصولگرا هم فرقی ندارد. اگر این مشخصه ها را داشته باشند، ما رأی اعتماد می‌دهیم. افرادی هم که آقای پزشکیان معرفی کردند، برخی دارای این ویژگی ها هستند ولی برخی دیگر فاقد این ملاک‌ها هستند.

سبزی در ادامه به برخی گزینه های پیشنهادی اشاره کرد که در جلب رأی اعتماد مجلس توفیقی ندارند و گفت:  برای مثال وزارت راه و شهرسازی وزیر می خواهد که شب و روز در حال دوندگی باشد. البته ما مخالف حضور بانوان نیسیتم ولی چرا برای وزارت راه با این حجم کار و گستردگی، گزینه خانم معرفی کردند؟

وی با نفی نگاه‌های جنسیتی از سوی مجلس، تصریح کرد: ما نگاه جنسیتی نداریم ولی هر کسی را بهر کاری ساختند. اصلا این خانم ( فرزانه صادق ) چه سابقه ای دارند که باید برای پست وزارت راه و شهرسازی انتخاب شوند؟  این موضوع مربوط به توانمندی ایشان است.  

 50 درصد کابینه پزشکیان رأی اعتماد نخواهند گرفت

وی افزود: برخی دیگر هم به دلیل سابقه و عملکردشان مورد نقد و انتقادند. برای مثال با سابقه ای که میدری در مجلس ششم داشته و آن نامه را به رهبری نوشته و تحصن کردند، آیا می تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد؟ ما حتما به او رأی نمی دهیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس دوازدهم البته از انتخاب غلامرضا نوری قزلجه به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشاورزی استقبال کرد و گفت: ایشان باسواد، هم دل سوز مردم و هم معتقد به نظام هستند. به نظر من مشکلی در جلب اعتماد مجلس ندارند .

وی در پایان پیش بینی کرد که 50 درصد کابینه پزشکیان رأی اعتماد نخواهند گرفت.

کدخبر: 1028977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟