امسال روز حقوق بشر اسلامی آیینه تمام نمای مظلومیت مردم فلسطین است

به گزارش رکنا از ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه ، مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور مقامات عالی قضائی، کشوری و لشکری، سفرای کشورهای اسلامی مقیم در تهران و شخصیت‌های بین‌المللی امروز( یکشنبه  چهاردهم مرداد) مصادف با روز حقوق بشر اسلامی برگزار شد.

کاظم غریب‌آبادی امروز (یکشنبه ۱۴ مرداد ) سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ، در آیین هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با عنوان «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» اظهار داشت: در مراسم امسال قرار بود از شهید والامقام، رهبر شجاع و مجاهد برجسته اسماعیل هنیه به پاس سال ها مجاهدت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و تقدیم بیش از ۸۰ شهید از خانواده خود در جهت حفظ آرمان های انقلابی و ضدصهیونیستی تجلیل شود.

وی افزود: این شهید مجاهد، پیش از برگزاری این مراسم طی یک عملیات تروریستی به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی به درجه رفیع شهادت رسید؛ پاداشی که ارزشمند ترین تجلیل از مجاهدانی است که در راه خداوند و حفظ عزت و سربلندی اسلام و آزادی قدس شریف به جهاد برخاسته‌اند.

وی شهادت اسماعیل هنیه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم مظلوم فلسطین و تمامی آزادیخواهان جهان تسلیت گفت و ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگرچه این حادثه ما را داغدار کرد ولی زمینه مجازاتی سخت برای رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست فراهم کرد.

غریب آبادی خاطرنشان کرد: ۱۶ سال قبل روز ۱۴ مرداد ماه سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی به ابتکار جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی تعیین شد.

وی اضافه کرد: اعلامیه حقوق بشر اسلامی تصریح می‌کند که بر اساس شریعت اسلامی، حقوق بشر ناشی از کرامت و ارزش ذاتی انسان است و امت اسلامی رسالت جهانی دارد و اگر چه بشریت به مراحل پیشرفته‌ای در علوم مادی رسیده است اما نیاز مبرم به ایمان و معنویت برای حفاظت از حقوق و تمدن خویش دارد.

غریب‌آبادی اظهار داشت: کرامت و آزادی انسانی مورد هجمه گسترده منادیان غیرواقعی حقوق بشر قرار گرفته و کشورهای غربی که مزورانه از حقوق بشر دم می‌زنند آشکارا از نسل‌زدایی و جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی در غزه و رفح حمایت می کنند.

تحمیل ارزش‌های لیبرال و سکولار در پوشش حقوق بشر به کشورهای مسلمان

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تصریح کرد: پوشالی و ناکارآمدی گفتمان حقوق بشر غربی به حدی عیان شده که در کنگره آمریکا به سرکوب وحشیانه اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان معترض مبادرت می ورزد اما از سوی دیگر از نتانیاهو فرمانده باند جنایتکار و تروریست صهیونیست ها که نزدیک ۱۳۰ هزار انسان بی گناه که بیش از دو سوم آن ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، شهید و مجروح کرده‌اند، تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: مدعیان حقوق بشر همواره کوشیده‌اند تا با نادیده گرفتن فرهنگ دیگر ملت‌ها از جمله کشورهای مسلمان، ارزش های لیبرال و سکولار جامعه خود را در پوشش حقوق بشر به جهان تحمیل کنند.

غریب‌آبادی گفت: گسترش توهین به ادیان و مذاهب و نفرت افکنی علیه جامعه مسلمانان و حمایت های دولتی از این اقدامات تحت عنوان آزادی بیان پدیده خطرناکی است که اشاعه آن موجب تشدید تنش نفرت پراکنی اسلامی هراسی و خشونت علیه مسلمانان می شود و تهدیدی علیه صلح امنیت و هم زیستی مسالمت آمیز و تهدیدی علیه روابط دوستانه میان ملت ها و پیروان ادیان الهی به شمار می رود.

وی ادامه داد: پر واضح است که به دلیل سیاست ها و مواضع غیراصولی کشورهای مدعی حقوق بشر کرامت انسانی عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید قرار گرفته است.

طرح ملی حقوق یاران در شهر قم تأسیس شد

بنابراین گزارش ، رسول بهرامی پور رئیس بسیج حقوق دانان کشور در این همایش گفت: امروز ۱۴ مرداد ماه در تقویم کشور روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نام گذاری شده است و یکی از دستاوردهای کشور جمهوری اسلامی کرامت انسانی بوده که منشأ حفظ حقوق بشر اسلامی است.

وی اظهار کرد: امروز همه ما در مکتب امام یاد گرفته ایم که احیاگر حقوق بشر اسلامی، نظام جمهوری اسلامی است بنابراین این تفکر در مقابل تفکر حقوق بشر امریکایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ هزار حقوق دانان کشور که برای نقش آفرینی در این مجمع سازماندهی شدند افزود: طرح ملی حقوق یاران را در شهر قم تأسیس کرده ایم که همه حقوق دانان در یک شبکه واحد مشغول نقش آفرینی باشند.

امروز وقت یک انقلاب بزرگ حقوقی فرا رسیده است

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در همایش حقوق بشر انقلاب اسلامی گفت: امروز وقت یک انقلاب بزرگ حقوقی فرا رسیده است. حاکمیت نظام حقوقی منبعث از تمدن غربی آزمایش خود را پس داد، نظامی که در آن کشتن هزاران کودک بی گناه دفاع مشروع تلقی می‌شود.

وی افزود: اینها شاخصه‌های نظام حقوق غرب است و تمام حرف‌ها درباره نظام غرب مستند است. امروز یک انقلاب بزرگ برخلاف این نظام فرا رسیده است و همه باید باهم متعهد بشویم تا بتوانیم از حقیقت دفاع کنیم.

سردار نقدی گفت: امام علی فرمودند حق با تلاش به دست می‌آید. مظلومین عالم علیه این جنایتکاران غربی کودک کش پرونده‌های مشترک دارند. دشمن ما، هم ظلم کرده و هم در پرونده سازی پیش افتاده است. و این یعنی ظالم برای مظلوم پرونده سازی کرده و بیش از ۵۰۰ هزار پرونده بر اساس اتهام‌های واهی علیه جمهوری اسلامی تشکیل دادند و جاهایی که به اموال ما دست داشتند آن‌ها را برای خودشان سلب کردند.

وی مطرح کرد: متأسفانه در ایران احقاق حق نشده و پرونده‌ای تشکیل نشده است. به همین خاطر باید این پرنده‌ها را با کمک بسیج حقوق دانان بررسی کنیم و جنایتکاران را به حال خود رها نکنیم.

حق مسلم ایران اسلامی پاسخ به اسرائیل است

همچنین آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی به فکر اتحادیه قوای قضائیه کشورهای اسلامی بود. بر اساس اعلامیه حقوق بشر قوه قضائیه گام‌هایی در این زمینه در کشورهای اسلامی برداشته شد.

وی افزود: حق مسلم ایران اسلامی است که به خاطر نقض حاکمیت ملی و تجاوز به مهمان ویژه خود به عنوان مهمان دیپلماتیک نه نظامی، انتقام بگیرد و پاسخ بدهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: پاسخ‌های مقاومت بر اساس یکپارچگی و تقسیم نقش بین گروه‌های مقاومت نیز در راه است. با اینکه الان صهیونیست‌ها می‌خندند و خوشحال هستند، اما با انتقام قطعی که گرفته خواهد شد، گریه‌های طولانی و پشیمانی قطعی در راه است.

وی افزود: ما هم مأموریت یافتیم که این کارها را جلو ببریم برای همین کارشناسان حقوقی جهان اسلام را دعوت کردم و به اجماع تصویب کردیم.

آیت‌الله عباس کعبی گفت: از الان باید به فکر فلسطین آینده و پسارژیم صهیونیستی باشیم. باید برای جهان آینده طرح نو داشته باشیم.

تشکیل پرونده قضائی برای رژیم صهیونیستی

همچنین حجت الاسلام خلیلی، معاون اول قوه قضائیه گفت: اعلامیه حقوق بشر می‌گوید رژیم صهیونیستی که از انسانیت چیزی نمی‌فهمد، کرامت دارد! و به لحاظ همین کرامت در یک خیمه گاهی جمع می‌شوند جنایت را می‌شمرند و بر این جنایت کف می‌زدند و شادمان هستند. این مبنایی است که انسان‌ها وقتی جنایت هم می‌کنند کرامت دارند و کسی نمی‌تواند به آن‌ها تعرض کند نه تعرض بلکه آن‌ها را محاکمه کند.

وی اظهار کرد: در خصوص پرونده‌های دیگر و جنایت‌های مختلف که کار تحقیقاتی آن در حال انجام است و در حال شکل‌گیری است آمادگی داریم تا همانند منافقین، برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل شود.

حجت الاسلام خلیلی بیان کرد: از جامعه حقوقدانان بسیجی انتظار داریم فعالانه به این عرصه‌ها ورود کنند.

وی افزود: ما امروز با دنیای غرب و با حقوق بشر غربی فاصله داریم این ناشی از ادبیات دینی ماست و ادبیات انسانی و الهی ماست و وقتی مراجعه می‌کنیم و با ادبیاتی مواجه می‌شویم که از انسانیت به دور شد شاهد این همه جنایت می‌شویم نه فقط اسرائیل بلکه همه آن‌هایی که برای او کف می‌زنند با این مبنا جلو می‌روند.

 

کدخبر: 1026050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟