این زن رئیس جمهور آمریکا خواهد شد؟/ از زندگی شخصی و حرفه ای کامالا هریس بیشتر بدانیم

کامالا هریس کاندید ریاست جمهوری پیش روی است. اگر رئیس جمهور این دوره ایالات متحده آمریکا شود، اولین زنی است که در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا قرار می گیرد.  در ادامه نگاهی می کنیم به بیوگرافی کاملا هریس از جوانی و تحصیل تا عملکرد های سیاسی آن در یکی از ابرقدرت های جهان.

سنین جوانی و تحصیل

کامالا دوی هریس در 20 اکتبر 1964 در اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد. مادرش، شیامالا گوپالان، یک دانشمند سرطان سینه بود که از هند مهاجرت کرده بود، و پدرش، دونالد هریس، یک استاد اقتصاد جامائیکایی-آمریکایی است. کامالا و خواهرش مایا در برکلی کالیفرنیا بزرگ شدند.

کامالا در دانشگاه هوارد در واشنگتن دی سی، یکی از معتبرترین کالج‌ها و دانشگاه‌های سیاه پوست (HBCUs) در ایالات متحده تحصیل کرد. او مدرک لیسانس خود را در علوم سیاسی و اقتصاد گرفت. او سپس به کالیفرنیا بازگشت تا در کالج حقوقی هاستینگز کالیفرنیا تحصیل کند و در آنجا مدرک دکترای حقوقی (JD) خود را دریافت کرد.

در آغاز کار

کامالا هریس کار خود را در دفتر دادستانی منطقه آلامدا آغاز کرد، جایی که او بر تعقیب پرونده های خشونت گروهی، قاچاق مواد مخدر و سوء استفاده جنسی تمرکز کرد. در سال 2003، او به عنوان دادستان منطقه سانفرانسیسکو انتخاب شد و اولین زن، اولین آمریکایی آفریقایی تبار و اولین آسیای جنوبی بود که این سمت را به دست آورد.

دادستان کل کالیفرنیا

در سال 2010، هریس به عنوان دادستان کل کالیفرنیا انتخاب شد و دوباره موانع را به عنوان اولین زن و اولین آفریقایی آمریکایی و آسیای جنوبی که این مقام را بر عهده گرفت، شکست. در دوران تصدی خود از سال 2011 تا 2017، او به دلیل مواضع مترقی خود در زمینه اصلاحات عدالت کیفری شناخته شده بود. او روی طرح هایی برای کاهش تکرار جرم، مبارزه با قاچاق انسان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان کار کرد. هریس همچنین از برابری ازدواج حمایت کرد و از قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA) در دادگاه دفاع کرد.

سنای آمریکا

کامالا هریس در سال 2016 به نمایندگی از کالیفرنیا به مجلس سنای ایالات متحده انتخاب شد. به عنوان سناتور، او در کمیته‌های متعددی از جمله کمیته قضایی، امنیت داخلی و کمیته امور دولتی، کمیته منتخب اطلاعات و کمیته بودجه خدمت کرد. او به خاطر پرسش‌های تندش در طول جلسات سنا، به ویژه آنهایی که مقامات دولت ترامپ و نامزدهای دیوان عالی را درگیر می‌کردند، شهرت داشت.

هریس با حمایت مالی از قوانین در مورد طیف وسیعی از مسائل، از جمله مراقبت های بهداشتی، مهاجرت، و اصلاحات عدالت کیفری. به ویژه، او قانون مراقبت از مادر را با هدف رسیدگی به نابرابری‌های نژادی در سلامت مادران و قانون عدالت در پلیس را در پاسخ به اعتراضات ملی علیه خشونت پلیس معرفی کرد.

معاونت ریاست جمهوری

در آگوست 2020، جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری، کامالا هریس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد. در 7 نوامبر 2020، هریس با تبدیل شدن به اولین زن، اولین سیاه پوست و اولین معاون رئیس جمهور منتخب جنوب آسیا در ایالات متحده تاریخ ساز شد. او در 20 ژانویه 2021 به عنوان معاون رئیس جمهور سوگند یاد کرد.

کار و مشارکت موثر

کامالا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور بر چندین حوزه کلیدی تمرکز کرده است:

 پاسخ کووید-19: هریس نقش مهمی در تلاش های دولت بایدن برای مبارزه با همه گیری کووید-19، به ویژه در ترویج واکسیناسیون و رسیدگی به تردید در واکسن ایفا کرد.

 حقوق رای: او مدافع صریح حمایت و گسترش حقوق رای بوده و برای مقابله با قوانین محدود کننده رای در ایالت های مختلف تلاش می کند.

 مهاجرت: هریس در رسیدگی به علل ریشه ای مهاجرت از آمریکای مرکزی، کار بر روی طرح های دیپلماتیک و کمکی برای بهبود شرایط در منطقه مشارکت داشته است.

 حقوق و برابری زنان: او همواره از حقوق زنان، از جمله حمایت از حقوق باروری و برابری جنسیتی در محیط کار، دفاع کرده است.

 تغییرات آب و هوا: هریس از دستور کار آب و هوای دولت، از جمله تلاش برای کاهش انتشار کربن و ترویج انرژی پاک، حمایت کرده است.

زندگی شخصی

کامالا هریس با داگلاس امهوف، یک وکیل ازدواج کرده است. Emhoff اولین مرد دوم ایالات متحده و همچنین اولین همسر یهودی معاون رئیس جمهور است. هریس نامادری  دو فرزند Emhoff از ازدواج قبلی او است.

 

 

کدخبر: 1026043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟