حضور طیب نیا و ظریف دردولت پزشکیان قطعی است / اکثریت اعضای کابینه اصلاح طلب یا اعتدالگرا هستند

بخشی از گفتگو خبرآنلاین با علی جنتی ، عضو حزب اعتدال و توسعه را بخوانید :

جنتی درباره کابینه پزشکیان گفت : مواردی که شایع است و لیست‌هایی که منتشر شده ، هیچیک واقعیت ندارد. همه گمانه زنی افراد است. مطرح کردن افراد برای وزارتخانه‌ها یا به این نیت است که آنهارا بر سر زبان ها بیاندازند و مورد توجه قرار گیرند تا به عنوان یک گزینه در لیست نهائی قرار گیرند و یا صرفا گمانه‌زنی است.

تا جایی که من اطلاع دارم، کمیته‌های مسئول بررسی نامزدهای وزارت اسامی برگزیدگان در این کمیته‌ها را به شورای راهبری ارائه می‌کنند و در شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نهایتا گزینه‌های برتر را به رئیس جمهور پیشنهاد کنند.

در نهایت شخص رئیس جمهور باید گزینه نهائی را انتخاب کند. چه بسا برخی از افراد پیشنهادی شورای راهبری هم مورد توجه رئیس جمهور نباشند و افرادی دیگری را به پیشنهاد سایر مراجع انتخاب کند . لذا تاکنون مشخص نشده است که چه کسی چه مسئولیتی را بر عهده خواهد گرفت. البته از ابتدا مشخص بود که از طیب‌نیا  برای همکاری دعوت به عمل  خواهد آمد و ایشان هم به شرط آنکه در دولت فرماندهی اقتصادی دولت را به عهده داشته باشد پذیرفت و این امر ظاهرا مورد پذیرش رئیس جمهوری قرار گرفته است بر این اساس وزرای اقتصادی بایستی با ایشان هماهنگی داشته باشند لذا حضور طیب‌نیا در کابینه قطعی به نظر می‌رسد .

قاعدتاً دکترظریف هم درکابینه جایگاه ویژه ای خواهد داشت .  آنچه راجع به سایر افراد گفته می شود همگی گمانه زنی است.

ممکن است طیب‌نیا معاون اول شود

جنتی درپاسخ به این سوال که ممکن است طیب نیا معاون اول دولت پزشکیان شود ، گفت : مشخص نیست . امکان دارد به عنوان معاون اول انتخاب شود و یا عهده دار یکی از پست های اقتصادی شود.

اکثریت اعضای کابینه دولت پزشکیان اصلاح‌طلب یا اعتدالگرا هستند

سوال : البته خودآقای پزشکیان هم می‌گوید بهترین کابینه را با حضور اصولگرایان و اصلاح طلبان تشکیل می‌دهیم و به نوعی بحث دولت ملی را پیش می‌کشد. آیا امکان تشکیل چنین دولتی وجود دارد؟

پاسخ : دولت ملی به این معنا که ممکن است برخی اصولگرایان معتدل هم که شایستگی داشته باشند در این کابینه حضور یابند امکانپذیر است . ولی اطلاعی ندارم که تاکنون در کارگروه‌ها فرد اصولگرائی پیشنهاد شده باشد.

قطعا اکثریت اعضای کابینه اصلاح‌طلب یا اعتدالگرا هستند و عموما کسانی انتخاب خواهند شد که بیش از آنکه به جناح و جریان سیاسی تکیه کنند ، به منافع ملی کشور بیاندیشند . امکان دارد در بین اصولگرایان نیز افرادی باشند که به منافع ملی بیش از منافع جناحی و حزبی خود توجه داشته باشند .

کدخبر: 1021943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟