استفاده اسرائیل  از اسرای فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی / انفجار مین در مسیر خودروی اسرائیلی

ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز( دوشنبه ) همزمان با حمله و یورش به کرانه باختری و اردوگاه نور شمس، حملات شدیدی به محلات شهر غزه واقع در شمال نوار غزه انجام داد که بر اثر آن شماری زیر آوار گیر کرده‌اند.

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و مقابله با آن‌ها

گردان‌های شهدای الاقصی در کرانه باختری، بامداد امروز( دوشنبه ) اعلام کرد: رزمندگان ما درگیر درگیری‌های مسلحانه شدید با نیروهای اشغالگر صهیونیستی هستند که به اردوگاه نور شمس یورش برده‌اند و آن‌ها را با رگبار شدید گلوله و مواد منفجره هدف قرار می‌دهند.

لحظه انفجار بمب در مسیر خودروی زرهی ارتش اسرائیل

رزمندگان مقاومت یک مین ضد زره را در مسیر یک خودروی زرهی ارتش اسرائیل که به اردوگاه نور شمس طولکرم یورش برده بود، منفجر کردند.

حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شهر غزه

ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه مناطق الشجاعیه و الزیتون در شرق شهر غزه واقع در شمال نوار غزه را به‌شدت هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

حماس: استفاده اسرائیل  از اسرا ی فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی 

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد: استفاده ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی از اسرای فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی در جریان عملیات‌های تروریستی خود در نوار غزه، جنایتی به تمام معنا و نقض صریح قوانین جنگی و حقوق اسرا و نادیده گرفتن تمامی قوانین، کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عزت الرشق تصریح کرد: استفاده از اسرا به‌عنوان سپر انسانی یکی دیگر از جنایات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های نازی‌ است که شامل انواع انتقام‌جویی وحشیانه اعم از به گرسنگی کشاندن، تحقیر و شکنجه، بی‌توجهی عمدی پزشکی، محروم کردن از غذا و دارو، شکستن دست و پا، قتل تدریجی و اعدام‌های میدانی می‌باشد.

الرشق خاطرنشان کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم این جنایت را محکوم کند و از دیوان دادگستری بین‌المللی و دیوان کیفری بین‌المللی نیز می‌خواهیم جنایت استفاده از اسرا به‌عنوان سپر انسانی را هم به پرونده جنایات جنگی رژیم صهیونیستی که سران رژیم اشغالگر به‌خاطر آن محاکمه می‌شوند، اضافه کنند.

حمله جدید پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای امروز (دوشنبه) اعلام کرد که بندر ایلات اشغالی در فلسطین را هدف حمله پهپادی خود قرار داده است. 

جنگ غزه گرانی سرسام‌آور را بر اسرائیل تحمیل کرد

 رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند: برای چندمین بار طی چند ماه گذشته گرانی به‌سراغ اسرائیلی‌ها آمده است و این بار خدمات در اسرائیل گران شدند.

 در ادامه این گزارش که امروز( دوشنبه ) منتشر شد، آمده است: از امروز اول جولای شاهد افزایش هزینه حمل‌ونقل خواهیم بود تا میلیون‌ها مسافر هزینه بیشتری از جیب خود بپردازند.

به‌نوشته این رسانه، علت افزایش قیمت خدمات حمل‌ونقل به افزایش قیمت سوخت، حقوق رانندگان و بیمه مربوط می‌شود.

وزیر ترابری رژیم صهیونیستی ابراز کرد: چون هیچ منبعی برای جبران این افزایش‌ها در زمان حاضر در خزانه اسرائیل وجود ندارد، این افزایش اعمال شده است.

اسرائیل به‌دنبال نردبان نجات می‌گردد

 رسانه‌‌های رژیم اسرائیل امروز با اشاره به عواقب تشدید تنش و درگیری در شمال فلسطین اشغالی، نوشتند که این رژیم به‌دنبال «نردبانی است تا از درخت جنگ در شمال (با حزب‌الله) پایین بیاید و [خود را راحت کند] . »

تداوم جنگ فرسایشی علیه نوار غزه که وارد نهمین ماه خود شده است، اوضاع را برای نتانیاهو، وضعیت داخلی و ارتش رژیم اسرائیل سخت‌تر کرده است و برخی فرماندهان صهیونیست درباره هرگونه ماجراجویی و حمله جدید در شمال با حزب‌الله هشدار می‌دهند و از کمبود نیرو سخن می‌گویند.

کدخبر: 1013917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟