کاهش مشارکت زنگ خطر جدی است / قالیباف ناپخته است و از تاریخ درس نمی‌گیرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، مجید نصیرپور اظهار کرد: مشارکت پایین مردم شاید به این دلیل است که بخشی از بدنه جامعه فکر می‌کنند با مشارکت آن‌ها در عرصه انتخابات هیچ مشکلی حل نمی‌شود و تغییری اتفاق نمی افتد.  

نماینده مردم سراب در مجلس دوازدهم تصریح کرد: در شرایطی که ما هم تنوع کاندیدا داشتیم و هم تقریبا تمام خواص و نخبگان سیاسی مورد توجه مردم، اقشار مختلف را به حضور در عرصه انتخابات دعوت کردند، عدم مشارکت بسیار نگران کننده است. این نشان می دهد که اعتماد عمومی مردم صدمه جدی دیه است و برای تغییر این نگرش، کار بسیار سختی پیش روی حاکمیت است.

وی ادامه داد: به نظرم هم اظهارات و رویکردهای مسئولین باید امیدآفرین باشد و هم مردم باید نتیجه این امیدآفرینی را به طور ملموس در زندگی خودشان ببینند در غیر این صورت، شیب عدم مشارکت هر روز تندتر و افزایشی می‌شود.

کار سختی پیش روی رییس مجلس است

نصیرپور در خصوص بیانیه اخیر قالیباف در حمایت از جلیلی گفت: ما با آقای قالیبافی مواجهیم که نشان داده از تاریخ درس نمی‌گیرد. در حالی که هنوز نتیجه‌ی قطعی انتخابات مشخص نیست، این نوع اظهار نظرها در واقع شائبه‌ی جانبداری دستگاه‌های اجرایی از کاندیداها را به وجود می‌آورد ولی می توان از این موضوع عبور کرد و آن را پای ناپختگی رییس مجلس گذاشت.

نماینده مردم سراب در مجلس دوازدهم درباره ادامه فعالیت قالیباف در مجلس گفت: به نظرم ایشان کار سختی پیش روی خود دارند و با توجه به این که یکی از رهبران طیف مخالف قبل از انتخابات ایشان را تهدید کرده بود، حالا جریان سیاسی مخالف وی، حتماً فشار دوبرابری را بر او اعمال می کنند.

وی که سابقه نمانیدگی مردم سراب در مجلس هشتم را نیز دارد، درباره انتقال سبد رأی قالیباف به دوکاندیدای حاضر در عرصه انتخابات گفت: به درستی این امر قابل پیش بینی نیست. البته آقای قالیباف امیدوار بود با انتقال رأی خود به سمت آقای جلیلی، هم نقش فردی و هم نقش جریانی خودش را ایفا کند و در دولت آتی هم بهانه‌ای برای سهم‌خواهی داشته باشد. 

نصیرپور در خصوص نقش اقطاب و شخصیت های سیاسی برجسته در آشتی دادن مردم با صندوق ها و بیدار کردن رأی های خفته گفت: همه نهادهای مدنی باید از تمام ظرفیت خودشان استفاده کنند. به نظرم آقای پزشکیان نیز باید به صراحت از چالش های آینده کشور سخن بگوید و مردم را با ارائه راهکارها برای شرکت در انتخابات ترغیب کند.

کدخبر: 1013746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟