توزیع تعرفه‌ها و اقلام انتخاباتی در داخل کشور شروع شد/ دو نامزد دور دوم انتخابات می توانند تبلیغات خود را آغاز کنند

به گزارش رکنا از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن اسلامی در گفت وگو با خبر سیما افزود: آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با کسب بیشترین آرا، دو نامزد دور دوم هستند و می توانند تبلیغات را شروع کنند و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۴ تیرماه فرصت تبلیغات دارند.

وی با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات از ساعت ۸ صبح پنجشنبه، رعایت قانون در تبلیغات از سوی نامزدها، ستادهای تبلیغاتی و هواداران آنها را الزامی دانست.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد تمهیدات برگزاری دور دوم انتخابات هم گفت: از امروز ( یکشنبه ) توزیع تعرفه‌ها و اقلام انتخاباتی را در داخل کشور شروع کرده ایم و امروز ۱۵ استان و پس از آن ۱۶ استان دیگر ملزومات و تعرفه‌ها را دریافت می‌کنند تا مرحله دوم انتخابات ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۵ تیر برگزار شود.

اسلامی همچنین افزود: برای رای گیری در خارج از کشور به جهت طولانی بودن مسافت، هم تعرفه مرحله اول و هم دوم را یکجا ارسال کردیم و اکنون تعرفه‌های مرحله دوم در اختیار شعب خارج کشور است و هموطنان ما می توانند در همان شعبی که در مرحله اول رای دادند، در مرحله دوم هم رای بدهند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور و به استناد تبصره " ۸" ماده " ۳۱" قانون انتخابات ریاست جمهوری ، شورای محترم نگهبان صحت انتخابات مذکور را در کلیه حوزه های انتخابیه کشور مورد تایید قرار داد.

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: لذا با عنایت به مواد " ۱۳ و ۱۴ " قانون فوق الذکر و نظر به اینکه هیچ یک از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نگردیده اند، انتخابات یاد شده با نفرات اول و دوم " آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی " که بیشترین آراء را به دست آورده اند دو مرحله ای خواهد شد.

تاریخ برگزاری مرحله دوم روز جمعه مورخ 15 / 4 / 1403  می باشد.

مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه در سراسر ایران اسلامی و ۳۴۴ شعبه خارج از کشور برگزار شد.

کدخبر: 1013715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟