بورل: وضعیت انسانی در نوار غزه بدتر شده است

به گزارش رکنا ، جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کرد وضعیت انسانی در روزهای اخیر در نوار غزه بدتر شده و آنروا نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند.

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: نیازمند آتش‌بس فوری در نوار غزه برای ارسال کمک‌ها هستیم. بورل ضمن حمایت از طرح جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا خواستار آتش بس فوری در غزه شد.

بورل نسبت به خطر گسترش دامنه درگیری‌ها به لبنان هشدار داد. او دیروز در حساب ایکس خود همچنین اعلام کرد: خطر جنگ تمام عیار با دخالت حزب‌الله واقعی است. سرایت جنگ به لبنان به طور جدی بر روی منطقه و ورای آن تاثیر می‌گذارد.

در هفته‌های گذشته رژیم صهیونیستی تهدید کرده که دامنه جنگ را گسترده‌تر می‌کند و برخی از مقام‌های تل‌آویو مدعی برنامه ریزی برای تجاوزات به لبنان شدند.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله با هشدار به صهیونیست‌ها درباره هرگونه گسترش دامنه درگیری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در حالی که از وقوع شرایطی که منجر به جنگ گسترده می‌شود، وحشت دارد، در تلاش است فرصت را غنیمت بشمرد و به‌روی گسترش محدود درگیری‌ها کار کند.

وی تاکید کرد: اما ما به دشمن اخطار می‌دهیم هرگونه گسترش درگیری، حتی اگر محدود هم باشد، با پاسخ قاطع حزب‌الله مواجه می‌گردد و عواقب ناگواری در انتظار اشغالگران خواهد بود.

کدخبر: 1011770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟