قالیباف: فرهنگ زنانه‌ترین عنصر جامعه در دولت پیشرفت و خدمت است

محمدباقر قالیباف عصر پنجشنبه - ۲۴ خردادماه -در میزگرد فرهنگی اظهار داشت: موضوع فرهنگ از موضوعات مهم و اساسی هر جامعه‌ای است و در دولت چهاردهم، نام دولت را دولت خدمت و پیشرفت انتخاب کردیم و معتقدم وقتی صحبت از خدمت و پیشرفت است، یک بر همکنشی بین مسائل فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت بر فرهنگ به صورت متقابل بر یکدیگر اثرگذار هستند، گفت: همچنین فرهنگ بر خدمت و خدمات فرهنگی اثرگذار است. اما ما بدون اینکه به اولویت‌هایی فرهنگی بپردازیم،  نمی‌توانیم به پیشرفت برسیم. چرا که بدون فرهنگ به پیشرفت نخواهیم رسید و کارها به سرانجام نمی‌رسند.

قالیباف تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بدون شک برجسته ترین شخصیت فرهنگی ما است و در بیش از ۱۰سال اخیر، رهبر انقلاب بارها به مسائل اقتصادی تاکید داشتند. چرا که مسائل اقتصادی بر مسائل فرهنگی تاثیر دارد. همچنین وقتی از پیشرفت حرف می‌زنیم در ادامه فرهنگ کار، فرهنگ تولید، فرهنگ سرمایه گذاری، فرهنگ جهادی مطرح می‌شود.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره فرهنگ همدلی در دوران کرونا گفت: وقتی مردم به میدان می‌آیند و این فرهنگ همدلی را به نمایش می گذارند و کاری می‌کنند تا میزان افرادی که بر اثر کرونا از دنیا می‌رفتند از  ۷۰۰ نفر در روز تک رقمی شود که این موضوع نقش فرهنگ در پیشرفت است.

قالیباف در ادامه درباره رابطه تورم با فرهنگ گفت: وقتی یک کشور به صورت متناوب بیش از یک دهه تورم زیادی دارد، شرایط به گونه‌ای می‌شود که خانواده‌ها و مردم دیگر نمی‌توانند در این شرایط اخلاق را رعایت کنند. لذا نقش فرهنگ در دولت ما به عنوان دولت خدمت و پیشرفت بسیار نقش کلیدی و اساسی بین رشد اقتصادی و حل مسائل کشوردارد. البته بر این باور هستیم که موضوع زن و خانواده مهمترین و با الویت ترین  موضوع در حوزه است

وی در ادامه یادآور شد: زن مهمترین عنصر خانواده به عنوان پایه و سلول اصلی جامعه است. زن به عنوان مادر، فرهنگی ترین عنصر جامعه است و در حقیقت فرهنگ زنانه ترین عنصر جامعه است.

کدخبر: 1007924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟