مدعیان دروغین حقوق‌بشر بزرگترین ناقضان حقوق انسان‌ها هستند

به گزارش  رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه ، در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و هیئت عالی قضایی به کشور قطر در راستای توسعه دیپلماسی قضایی،«عیسی بن سعد النعیمی» دادستان کل قطر، با حضور در محل اقامات رئیس قوه قضائیه کشورمان، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این دیدار، ضمن اشاره به گستره مطلوب همکاری‌های ایران و قطر در حوزه‌های مختلف، به مقوله حقوق‌بشر نیز گریزی زد و اظهار داشت: امروز مدعیان دروغین حقوق‌بشر و تبیین‌کنندگان این مقوله، خود در زمره بزرگترین ناقضان حقوق انسان‌ها قرار گرفته‌اند؛ آشکار و مبرهن است که مدعیان دروغین حقوق‌بشر در حال تحریف و مصادره به مطلوبِ مباحث حقوق‌بشری هستند، فلذا ضروری است ایران و قطر با همکاری یکدیگر در مقابل سوء‌استفاده مستکبران از مقوله حقوق بشر بایستند. قطعاً برای جلوگیری از تحریف بیشتر مقوله حقوق‌بشر توسط مستکبران، نیاز است به تعریف واحد و مشترکی از مفهوم و مصادیق حقوق بشر، نائل آییم.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: ایران و قطر در راستای عملیاتی‌سازی موافقت‌نامه‌های منعقده باید گام‌های بلندتری را بردارند و در حوزه معاضدت‌های قضایی و انتقال محکومان، اقدامات رو به جلوتری را ترتیب دهند.      

همچنین در این دیدار، «عیسی بن سعد النعیمی» دادستان کل دولت قطر با بیان اینکه بسترهای همکاری فی‌مابین ایران و قطر کاملاً فراهم است و ما خواهان توسعه این مناسبات هستیم، گفت: آنقدر روابط دو کشور ایران و قطر، قوی و پایدار است که نیاز چندانی به امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری دو جانبه احساس نمی‌شود اما با این وجود، امضاء این تفاهم‌نامه‌ها قطعا در استحکام هرچه بیشتر روابط دو کشور، مفید و مؤثر خواهد بود. 

وی با اشاره به وجود دو توافق‌نامه‌ همکاری قضایی ایران و قطر در سنوات گذشته و امضاء سومین توافق‌نامه در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به قطر، گفت: تلاش ما بر این است که اجرای این توافق‌نامه‌ها در اسرع وقت نهایی شوند.

دادستان کل دولت قطر با بیان اینکه در زمینه‌های قضایی و امنیتی، باید به صورت فعالانه و کارشناسی حرکت کرد، گفت: خواستار آن هستیم که در راستای اجرای هرچه بهتر مفاد توافق‌نامه همکاری‌های قضایی ایران و قطر، دیدارهای کارشناسی مقامات قضایی دو کشور، بیش از گذشته صورت پذیرد.  

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با توجه به تاکیدات امیر قطر، ما طی مدت و سالیان گذشته توانستیم در حوزه صیانت از غزه و فلسطین، نقش بی‌بدیلی داشته باشیم.

دادستان کل دولت قطر در همین راستا خطاب به رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران گفت: همانگونه که شما به درستی اشاره کردید، اسرائیل و حامیان اسرائیل از استانداردهای دوگانه و متناقض در حوزه حقوق بشر استفاده می‌کنند؛  ما باید با همیاری و هم‌افزایی یکدیگر، جلوی این مسئله را بگیریم و دوگانگی و تناقض این استانداردها را در عرصه بین‌الملل افشا کنیم.

 وی تصریح کرد: تا کنون بسیاری از کشورها متوجه استانداردهای دوگانه و متناقض اسرائیل و حامیانش در حوزه حقوق بشر شده‌اند و به همین خاطر است که مشاهده می‌کنیم به تدریج کشورهای مختلف در حال پیوستن به کشورهای حامی فلسطین هستند.

دادستان قطر همچنین خاطرنشان کرد: کارنامه جنابعالی بعنوان رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بیانگر سوابق درخشان در حوزه‌های مختلف قضایی و حقوقی و امنیتی و بین‌المللی است و من از دیدار و گفت‌وگو با شما و آگاهی از نقطه‌نظرات‌تان، بسیار مسرور و خرسند شدم.  

شایان ذکر است، در خلال این دیدار، مراسم امضای موافقت‌نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر نیز برگزار شد.

کدخبر: 1007535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟