آتش‌سوزی در کارخانه تصفیه روغن شیراز خاموش شد

محمد هادی قانع پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: آتش سوزی گسترده و حساس مخازن در  کارخانه تصفیه روغن به گونه ای رخ داد که وجود مخازن و حوضچه های تصفیه روغن و همچنین مجاورت کارخانه ای دیگر با همین کاربری با محل حادثه فاجعه ای جدی را هشدار می داد.

به گزارش رکنا، وی افزود: این حادثه ساعت ۲۱ و ۲۷ دقیقه شامگاه گذشته اتفاق افتاد و علت حادثه را کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی دارند.

قانع با بیان اینکه حجم آتش بسیار بالا بود، اضافه کرد: به علت وجود مخازن تصفیه روغن و شعله های سرکش آتش،  ۸ خودرو آتش نشانی شامل خودروهای فوم رسان، آب رسان، نوررسان و خودرو های حامل سیستم تنفسی با ۴۰ آتش نشان در محل حادثه حضور داشتند و به دلیل نشت روغن از مخازن هر بار با خنک سازی و آبرسانی به مخازن دوباره شعله وری آتش را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با وجود مخازن متعدد در این کارخانه ۶۰۰ متری و کارخانه ای با همین کاربری در مجاورت محل حادثه، نگرانی ما بر این بود که میزان حرارت افزایش پیدا کرده و فاجعه ای بزرگ رخ دهد که خوشبختانه با مدیریت دقیق عملیات و عملکرد موفق تیمهای عملیاتی متخصص این نگرانی رفع و شعله های سرکش آتش کنترل و مهار شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت:بعد از خاموشی آتش کار لکه‌گیری شعله‌های برجای مانده و مستعد شعله‌ورسازی مجدد انجام شد که با اتمام این عملیات، امکان برآورد خسارت های وارده به این محل انجام می پذیرد.

کدخبر: 731911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟