با فرمان صوتی و به زبان فارسی خانه و جهان خود را کنترل کنید / غول چراغ جادو به خانه ایرانی ها هم رسید + فیلم

به گزارش رکنا، اخیرا روزنامه بریتانیایی دیلی میل براساس نظرات آینده پژوهان هوش مصنوعی در جهان نقل کرده است که مردم دنیا در سال 2050 در خانه های تمام هوشمند زندگی خواهند کرد. این در حالی است که متخصصان شرکت دانش بنیان شینا سورن افراز ایران با نام تجاری هولوروید، هم اکنون به این تکنولوژی دست پیدا کرده و در حال ساخت خانه های تمام هوشمند با قابلیت های تکنولوژی روز دنیا می باشند و جوانان نخبه این شرکت دانش بنیان به نقطه ای رسیده اند که نباید کم دیده و یا نادیده گرفته شود.

مهندس محمد ابراهیم زاده، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت دانش بنیان شینا سورن افراز ایران با نام تجاری هولوروید درخصوص این تکنولوژی به خبرنگار رکنا گفت: شرکت ما به صورت تخصصی از سال 93 در زمینه دستگاه هولوگرافیک و هوش مصنوعی فعالیت دارد. مزیت این تکنولوژی این است که این سیستم بومی است و به هیچ عنوان با منابع خارج از ایران ارتباطی ندارد و درخصوص حفظ حریم خصوصی بسیار ایمن است. هوش مصنوعی هولوروید به زبان فارسی و 16 زبان دنیا و در هر بستری صحبت می کند و به تمام سوالات و دغدغه انسان ها حتی در مواردی سریعتر از گوگل پاسخ می دهد.

وی درخصوص مزیت دوم این سیستم افزود: این سیستم به صورت آفلاین هم کار می کند و پس از آموزش های لازم می تواند در هر زمینه ای مورد استفاده قرار گیرد و آنچه آن را با گوگل متمایز می کند این است که مثل یک مشاور با استفاده از علم رفتارشناسی و شبکه عصبی می تواند به انسان ها کمک، راهنمایی و مشاوره ارائه کند.

ابراهیم زاده درخصوص محصولات شرکت شینا سورن افراز ایران گفت: این شرکت هم اکنون 13 محصول و خدمات از خانه های هوشمند تا ویترین مجازی را به مشتریان ارائه می کند. از آنجا که به علت تحریم ها و عدم واردات بسیاری از دستگاه ها و سیستم ها وارد کشور نمی شود، نگرانی درخصوص محصولات ما وجود ندارد، زیرا تمام محصولات ما از صفر تا صد در ایران طراحی و تولید می شود. همچنین تمام محصولات ما تا 6 ماه گارانتی و تا 5 سال خدمات پس از فروش دارند.

محصول ما همان غول چراغ جادو است

مدیرعامل و بنیانگذار شرکت دانش بنیان شینا سورن افراز ایران با بیان اینکه سهولت مزیت دیگر تکنولوژی شرکت ما است، گفت: هوش مصنوعی هولوروید همان غول چراغ جادو است که در کودکی در تلویزیون می دیدیم که به هر سوال و درخواستی پاسخ می داد. برای مثال این تکنولوژی می تواند در اتاق فرزندانمان آموزش زبان انگلیسی بدهد یا به ما آموزش کسب و کار و آشپزی دهد و در نتیجه با کمک های آموزشی به همه نیازهای ما پاسخ می دهد.

حتی از هوش مصنوعی هولوروید می توان برای کودکان، سالمندان، افراد کم توان و ناتوان استفاده های فراوان شود. برای مثال افراد کم شنوا یا ناشنوا می توانند با استفاده از یک عینک و به کمک هوش مصنوعی، گفتار پیرامون خود را به صورت تصویری ببینند و با سایرین تعامل برقرار کنند. همچنین به واسطه بحث های روانشناسی و تکنیک هایی که در این سیستم طراحی شده است، فرهنگ مثبتی در ذهن انسان ها ثبت خواهد شد.

وی درخصوص بحث زیرساخت های این تکنولوژی در ایران در شرایطی که اینترنت محدود و گاهی برق قطع می شود، گفت: برای ارتباط با هوش مصنوعی هولوروید به هیچ عنوان به اینترنت نیازی ندارد و در مواقعی که برق قطع می شود با استفاده از برق اضطراری تا یک روز کامل می توان از این سیستم استفاده کرد.

ابراهیم زاده تاکید کرد: این سیستم مثل یک نگهبان در خانه است و اگر دزدی وارد خانه شود اعلام خطر می کند و تصاویر مربوطه را ضبط می کند و سپس با صاحب خانه و پلیس تماس می گیرد. لذا راهکارهای بسیار مطمئنی در این سیستم وجود دارد که در مواقع ضروری به صاحبخانه هشدار می دهد.

مدیرعامل و بنیانگذار شرکت دانش بنیان شینا سورن افراز ایران با بیان اینکه متاسفانه هیچ حمایتی از طرح ما نشد، گفت: به دلیل عدم حمایت مادی و معنوی از ما، پروژه ای که می توانست طی یک تا دو سال به مرحل بهره برداری برسد و با شرکت های بزرگ دنیا رقابت کند، حدود 10 سال به طول انجامید و تیم جوان ما مجبور بودند به کندی یک مسیر کوتاه را طی کنند.

وی با بیان اینکه حمایت مالی و تسهیلاتی که به شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود در پیشرفت کار بسیار اثرگذار است، گفت: اما آنچه از هر مساله ای مهم تر است این است که یک سیستم و پروژه جدید را باور کنند تا فضا برای سرمایه گذاری و فرصت ها باز شود تا تلاش هایمان به ثمر بنشیند.

با فرمان صوتی و به زبان فارسی خانه و جهان خود را اداره کنید

همچنین در ادامه مهندس علی فدائی، عضو هیئت مدیره شرکت دانش بنیان شینا سورن افراز ایران با نام تجاری هولوروید با بیان اینکه بحث خانه های هوشمند قریب به دو دهه است که در دنیا مطرح است، گفت: در خانه های هوشمند این امکان وجود دارد که سیستم های سرمایش، گرمایش، روشنایی، صوتی و تصویری بوسیله یک گوشی موبایل کنترل شود. در حال حاضر شرکت شینا سورن افراز ایران، هوش مصنوعی را نیز در خانه های هوشمند دخالت داده است و تمام سیستم های الکترونیک فقط با فرمان صوتی و به زبان فارسی کنترل می شوند.

خانه ای را تصور کنید که اعضای خانواده در کمال آرامش بر روی مبل ها نشسته اند و با فرمان های صوتی و به زبان فارسی خانه و جهان خود را اداره و کنترل می کنند. برای مثال با پرسیدن درخصوص آب و هوا ضمن کنار رفتن پرده ها، شرایط آب و هوایی روز توضیح داده می شود و در آشپزخانه یک دستیار آشپز ماهر می شود.

فدائی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه های متخصصان و کارشناسان شرکت سورن افراز بحث امنیت و کاربردی بودن این سیستم است، گفت: بحث امنیت در خانه های هوشمند بسیار بالا است و بواسطه فرآیندی که بر روی این تکنولوژی صورت گرفته است به طور کامل حریم خانواده ها حفظ می شود. دیتا سرور هوش مصنوعی هولوروید ایمن و مطمئن و آن هم به صورت آفلاین است که در سایه توان علمی نخبگان شرکت و در بالاترین سطح ایمنی قرار است خدمات متنوع و گسترده ای را به مردم و سازمان ها و نهادها ارایه نماید.

کدخبر: 961286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟