تاثیر یک کسب و کار ایرانی در افزایش استفاده آنلاین رزرو اقامتگاه

 

تجربه کاربری یکی از مهمترین عواملی است که در افزایش اعتماد مردم به یک سرویس یا کسب و کار تأثیرگذار است و اکنون ۶۰۰ هزار تجربه از رزرو اقامتگاه آنلاین در اختیار کاربران جاباماست.

مدیر بازاریابی جاباما در همین زمینه می‌گوید: «اعتماد، توصیه‌پذیری می‌آورد، توصیه‌پذیری باعث افزایش تعداد سفر می‌شود، تعداد سفر به افزایش میزان ثبت تعداد نظرات و تجربیات و در نهایت افزایش آگاهی مسافران بعدی منجر می‌شود. این چرخه‌ی استاندارد و کارآمدی‌ست که در جاباما به آن توجه ویژه‌ای داریم.»

بیش از ۱۰۰ هزار نظر جدید در ماه‌های گذشته 

با اعلام جاباما در طول ۵ ماه گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار نظر تازه از تجربه مسافران این پلتفرم ثبت شده و مجموع نظرات کاربران در یکی از کسب و کارهای آنلاین حوزه گردشگری و رزرو اقامتگاه به عدد کم‌نظیر ۶۰۰ هزار عدد رسیده است.

این تعداد نظرات کاربری از تجربیات مختلف مردم که در کسب و کارهای حوزه گردشگری ایران بی‌نظیر است، رشد قابل توجهی از افزایش اعتماد مردم در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه را نشان می‌دهد.

چندی پیش خبر ثبت بیش از ۵۰۰ هزار نظر مردمی در جاباما اعلام شد و حالا پس از گذشت حدود ۵ ماه، مدیران این پلتفرم می‌گویند بیش از ۶۰۰ هزار نظر بی‌طرفانه و بدون سانسور در آن ثبت شده است.

فرهاد بهشتی، مدیر بازاریابی جاباما، درباره قدامات این پلتفرم برای دریافت نظر کاربران می‌گوید: «ما از ابتدای امسال بخش زیادی از تمرکز خود را روی دریافت نظر از تجربه رزرو و اقامت کاربران‌مان گذاشتیم و موفق شدیم میزان مشارکت آن‌ها در ثبت تجربیات‌شان از فرآیند رزرو، اقامت و میزبانی را ۳۰ درصد بهبود دهیم.»

 تجربه کاربری مسیری به سوی اعتماد

بدون شک، تجربه کاربری یکی از مهمترین عواملی است که در افزایش اعتماد مردم به یک سرویس یا کسب و کار تأثیرگذار است. نظرات و تجربیات واقعی مسافران، نقش اساسی در شناخت ارزش‌ها، قابلیت‌ها و نقاط قوت یا ضعف یک اقامتگاه یا خدمات را ارائه می‌دهند.

در یک کسب و کار آنلاین نیز امکان ثبت اتفاقات و تجربیات، ایجاد یک محیط پویا و تعاملی برای کاربران و ارائه فرصت به آن‌ها برای به اشتراک گذاری تجربیات، تاثیر عمیقی در تصمیم‌گیری‌های آینده مخاطبان دارد.

به صورت کلی افزایش نظرات (مثبت و منفی) ولی موثر از سوی مسافران، اعتماد عمومی را به یک برند، فعالیت یا سرویس بالا می‌برد. زمانی که کاربران جدید نظرات قابل اعتماد بسیاری در مورد یک خدمات یا محصول مشاهده می‌کنند، ببیشتر به آن سرویس یا برند اعتماد می‌کنن . این تأثیرات روی تصمیم‌گیری مردم در انتخاب یک خدمات یا محصول، اهمیت چشمگیری دارد و در نهایت به رشد و توسعه پایدار کسب و کارها کمک می‌کند.

بهشتی با تاکید بر اینکه اعتماد یکی از شروط و نیازمندی‌های بقای پلتفرم‌هاست می‌گوید: «در پلتفرم‌هایی که دو طرف آن مردم با یکدیگر سر و کار دارند و خدماتی بین آن‌ها رد و بدل می‌شود، کیفیت این ارتباط و خدمت‌رسانی بسیار اهمیت دارد؛ اصلی‌ترین فاکتور مورد نظر مسافران قبل از رزرو اقامتگاه، نظافت و بهداشت است و بر این اساس نظرات مسافران قبلی هر اقامتگاه را مطالعه می‌کنند، اما پس از ورود و در زمان ثبت تجربه اقامت‌شان، اصلی‌ترین موضوعی که به آن می‌پردازند، کیفیت میزبانی‌ست.»

جاباما 1

او‌ ادامه می‌دهد: «میزبان خوب می‌تواند تجربه‌ای را در ذهن مسافر ایجاد کند که به‌یادماندنی باشد. اگر نظافت و بهداشت مورد رضایت مسافر نباشد آن را برطرف کند یا مثل یک راهنمای خوب محلی به مسافر راهنمایی و مشورت دهد و… از همین‌رو میزبانی خوب مهم‌ترین فاکتوری می‌شود که در ذهن مسافر به یاد خواهد ماند و منجر به این می‌شود که یک اقامتگاه را قبل از هر چیز به‌دلیل میزبانی خود به دیگران معرفی کند.»

 چرخه استاندارد برای کاربران و اقامتگاه‌های آنلاین

در صنعت گردشگری، نقش تجربه کاربری و نظرات مسافران به طور قابل ملاحظه‌ای بر اعتماد و تصمیم‌گیری مردم در خرید و رزرو اقامتگاه‌ها تأثیر می‌گذارد. نقدها و تجربیات واقعی مسافران در مورد خدمات، فضاها و امکانات موجود در اقامتگاه‌ها، میزبانی و نظافت، به دیگران کمک می‌کند تا تصمیم به انتخاب بهتری برای خودشان بگیرند.

وجود نقدها و امتیازات مثبت و منفی مرتبط با خدمات می‌تواند اعتماد مسافران را جلب کند و دست آن‌ها را در انتخاب محل اقامت باز بگذارد.

بنابراین، پلتفرم‌هایی که فضای اشتراک گذاری تجربیات مسافران را فراهم می‌کنند، به عنوان یک راهکار موثر در افزایش اعتماد و تصمیم‌گیری مسافران عمل خواهند کرد.

این نظرات و تجربیات واقعی به دیگران اطمینان می‌دهند که خدمات و امکاناتی که ارائه می‌شود، با انتظارات همخوانی دارد و این امر می‌تواند در تشویق مسافران برای انتخاب آن مکان در سفرهایشان تأثیرگذار باشد.

مدیر بازاریابی جاباما گفت: «نتایج تجربیات و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اعتماد، توصیه‌پذیری می‌آورد، توصیه‌پذیری اعث افزایش تعداد سفر می‌شود، تعداد سفر به افزایش میزان ثبت تعداد نظرات و تجربیات و در نهایت افزایش آگاهی مسافران بعدی منجر می‌شود. این چرخه‌ی استاندارد و کارآمدی‌ست که در جاباما به آن توجه ویژه‌ای داریم.»

اقامتگاه‌های آنلاین

به‌نظر می‌رسد این پلتفرم در غیاب اعتماد مردمی به بازار رزرو آنلاین اقامتگاه که صحبت از آن تا پیش از این، چندان بین کسب‌وکارها مرسوم نبوده، اقدامات جدی‌ و پیگیرانه‌ای برای افزایش اعتماد مردم برداشته و در همین مقطع کوتاه زمانی موفقیت حائز اهمیتی به دست آورده است.

گفتنی است با گذشت بیش از ۸ سال از حضور کسب‌وکارهای آنلاین در صنعت اجاره اقامتگاه و با وجود افزایش ضریب نفوذ اینترنت تنها هفت درصد از بازار ۱۸ هزار میلیارد تومانی رزرو اقامتگاه‌ در ایران، به صورت آنلاین انجام می‌شود. این رقم با تحولات اجتماعی کاهش چشم‌گیرتری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده است.

 

کدخبر: 956739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟