171 میلیون کیلووات ساعت انرژی تجدیدپذیر در تابلو سبز بورس معامله شد

به گزارش رکنا به نقل از وزارت نیرو، بر این اساس حدود 21 میلیون کیلووات ساعت انرژی برای تحویل آذرماه 1402 در تابلوی سبز بورس انرژی معامله شد که به طور متوسط مقدار ظرفیت معامله شده برای تحویل این ماه حدود 29 مگاوات در هر ساعت در طول ماه بوده است. 13 مگاوات از ظرفیت مورد معامله برای مصرف در آذرماه سال جاری توسط مشترکان زیر مجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای، 6 مگاوات توسط مشترکان زیر‌مجموعه شرکت‌های توزیع نیروی برق و مابقی(10 مگاوات) توسط شرکت‌های خرده فروشی خریداری شده است.

لازم به ذکر است که از 24 مهرماه معاملات شرکتهای خرده فروشی در تابلوی برق سبز بورس انرژی آغاز شد و در این تابلو برای آذرماه تعداد 16 شرکت خرده فروش معاملات برق سبز داشته‌اند. همچنین برای آذرماه 1402 به تعداد 128 مشترک، برق سبز خریداری کرده‌اند که 46 مشترک، زیرمجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای و 82 مشترک، زیرمجموعه شرکت‌های توزیع هستند.

ارزش معاملات برق سبز نیز بر اساس تحویل آذرماه بیش از 37 میلیارد تومان و متوسط قیمت معاملات 17هزار و 525 ریال بر کیلووات ساعت ثبت شده که نسبت به ماه قبل به ترتیب 99% و 32% افزایش داشته است. جدول زیر آمار معاملات برق سبز برای تحویل از تیرماه تا آذر سال جاری را نشان می دهد.

کدخبر: 949806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟