چرا پروژه ساخت پل جاده‌ای - ریلی خلیج فارس متوقف شد + تصاویر

علیرضا زارع در ادامه سفر رسانه ای خبرنگار اعزامی " رکنا " به استان هرمزگان، گفت: کل پروژه از سال 95 تا 1401 به دلیل موضوعات تامین مالی متوقف مانده اما در دو سال اخیر این گره باز شده است و با تدابیر دولت سیزدهم، راه اندازی از شروع عملیات اجرایی در برنامه کاری قرار گرفته است.

زارع در ادامه گفت: کل پروژه پل خلیج فارس در مجموع به 17 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا به مرحله بهره برداری برسد و حدود 3/5 سال مدت زمانی است که در صورت تامین مالی برای ساخت کل پروژه پیش بینی می شود.

سرپرست مدیریت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه این پروژه به طور کامل متوقف نیست و پروژه با سرعت کمی در حال ساخت است، گفت: بزرگترین معضل این پروژه موضوع تامین مالی است و راهکارهایی برای این موضوع در حال پیش بینی و پیش روی است.

زارع درخصوص مهمترین دستاوردهای این پروژه برای کشور گفت: مجموعه دستاوردهای این پروژه برای کل کشور، استان هرمزگان و جزیره قشم متعدد است. توسعه کریدور شمال به جنوب کشور، بارگیری آسان، ایجاد تولید ناخالص و ارزش افزوده، تسهیل تردد برای مردم و همچنین در حوزه گردشگری و اتصال بزرگترین جزیره خاورمیانه و کشور به سرزمین اصلی از بزرگترین دستاوردهای این پروژه است.

کدخبر: 939059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟