فخر فروشی جدید همراه اول شروع شد / دلالان و از ما بهتران به صف شدند!

به گزارش رکنا، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران از دور جدید واگذاری شماره های رند همراه اول خبر داده است.

خریداران خط های میلیاردی چه کسانی هستند؟

متقاضیان شرکت در حراج شماره های رند همراه اول، باید ضمن تأیید شرایط و ضوابط مربوط به شرکت در حراج و همچنین وارد کردن صحیح اطلاعات درخواستی و هویتی در سامانه مذکور، نسبت به واریز آنلاین رقم ودیعه که معادل 20 درصد مبلغ پایه شماره تلفن همراه مدنظرشان است، اقدام کنند.

این در حالی است که میزان ودیعه های این خطوط تا 50 میلیون تومان و قیمت سیم کارت ها نیز تا بیش از 3 میلیارد تومان تا این لحظه رسیده است.

برای نمونه 10 خط که دارای بالاترین قیمت پایه و قیمت پیشنهادی است در ادامه می آید. پرسش این است که در این شرایط اقتصادی که بسیاری از مردم حتی توان خرید نیازهای اولیه و پرداخت اجاره خانه خود را ندارند، چه کسانی حاضر هستند برای یک خط بیش از 3 میلیارد تومان پرداخت کند.

برای مثال خط 9121212120 با قیمت پایه 250 میلیون تومان و قیمت پیشنهادی 3 میلیارد و 300 میلیون تومان (تا امروز ) با میزان ودیعه 50 میلیون تومان، یکی از گرانترین خطوط رند همراه اول است.

قیمت خطوط همراه اول

از آنجایی که شماره های رند این خاصیت را دارند که در ذهن می‌ مانند و برای فعالیت های تجاری، سرمایه گذاری، کسب و کار و حتی دلالی جذابیت دارند اما برای افرادی که در پی تجمل گرایی نیز هستند بسیار جذاب است و این موضوع در جهان و ایران تنها مختص به شماره های رند تلفن نیست و علاقه به شماره های رند دیگری مانند پلاک خودرو و تاریخ تولد و ... هم طرفداران زیادی دارد.

آنچه مشخص است این است که در این شرایط سخت اقتصادی پرداخت میلیاردها تومان برای یک سیم‌ کارت از توان مردم عادی خارج است و پرسش این است که خریداران این سیم کارت ها چه کسانی هستند؟

قابل ذکر است که در کشورهای دیگر که رقابت بین شرکت های ارتباطی وجود دارد، فروش خطوط رند آن هم بدون قیمت های نجومی، تنها روشی برای جذب مشتری است.

اما در ایران خریداران این سیم کارت‌ ها اغلب شرکت‌ های تبلیغاتی و هلدینگ‌ های بزرگ و ثروتمندی هستند که برای استفاده کاری و حتی به‌ خاطر لاکچری بودن، مشتری چنین سیم‌ کارت‌ هایی هستند.

کدخبر: 935444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟