مشکل قطعی آب مشگین شهر حل شد

به گزارش رکنا، در پی تماس های مردمی درخصوص قطعی آب مشگین شهر و پیگیری های خبرنگار رکنا، علیرضا نعمت سلطانی ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از حل شدن مشکل آب این شهر خبر داد.

پس از ترکیدگی لوله‌ های آب در اثر رانش زمین در مسیر انتقال آب شهر مشگین شهر و قطعی آب شرب این منطقه و شهر گرمی و دیگر شهرهای اطراف آن که از 30 مرداد ماه آغاز شد، علیرضا نعمت سلطانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در گفتگو با رکنا از وصل شدن آب این منطقه خبر داد.

نعمت سلطانی در این خصوص گفت: از ظهر روز گذشته جمعه 3 شهریور ماه آب کل مشگین شهر تامین شد و در حال حاضر آب خام از دو خط جایگزین وارد تصفیه خانه می شود و در حال حاضر هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در پاسخ به این سوال که چه اقدامی در دستور کار دارید که دیگر شاهد این حوادث نباشیم؟، گفت: تامین آب خام جزو وظایف شرکت آب منطقه ای است و در حال حاضر طرحی مصوب و به پیمانکار تحویل داده شد که لوله های انتقال آب از محل رانش زمین به محل دیگری منتقل شود که دیگر شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

به گزارش رکنا، طبق گفته مسئولان این منطقه شکسته شدن خط انتقال به‌ دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه بارها موجب قطع جریان آب آشامیدنی شهر شده است.

قابل ذکر است اردیبهشت ماه سال جاری نیز رانش زمین در مسیر انتقال آب مشگین شهر منجر به قطع آب شهروندان در این شهر شد.

شهرستان مشگین‌ شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه کوه سبلان قرار دارد.

کدخبر: 922863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟