فیلم تصادف خودروی چینی با پژو پارس / محصول ایران خودرو تکه پاره شد!

به گزارش رکنا، روز سه شنبه 31 مرداد ماه 1402 در پمپ بنزین مجتمع سان آرا اتوبان کاشان - نطنز یک خودرو سواری جک با یک خودرو پژو پارس که در حال سوختگیری بود، برخورد کرد. در این حادثه به علت شدت جراحات وارده یکی از سرنشینان خودرو جک که زن 80 ساله ای بود، در صحنه جان خود را از دست داد. همچنین 4 نفر دیگر مصدوم شدند که در سریع ترین زمان به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند.

اگرچه به گفته سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس‌ راه استان اصفهان علت این حادثه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مطمئنه اعلام شد اما بیان برخی نکات در این تصادف و تصادفات از این دست ضروری است.

این فیلم نشان می دهد خودروهای چینی با اینکه واجد مشکلاتی از جمله موتور و توربو هستند اما از حداقل استانداردهای بدنه برخوردارند و اغلب وقتی وارد ایران می شوند دارای استاندارد 5 ستاره چین و همچنین فیلم های تست تصادف هستند.

در این تصادف خودروی جک جی 4 خودروی کوچکی است و خودروی شاسی بلند محسوب نمی شود که قوی تر از پژو پارس باشد اما وقتی جک با پژو پارس برخورد می کند، سر و ته پژو پارس یکی شده و در یک ثانیه به یک خودروی مچاله و تکه پاره تبدیل می شود.

خوشبختانه در این تصادف خودروی پژو پارس فاقد سرنشین بود اما مشخصا تصادفات از این دست به خوبی ارتباط کشته شدگان سرنشینان را با کیفیت خودروهای داخلی نشان می دهد.

زن 80 ساله، سرنشین خودروی جک به احتمال زیاد کمربند نبسته بود. زیرا در تصادفات شدید نخاع به سرعت قطع و منجر به مرگ می شود و یا چون خودروی جک به طور کامل می چرخد به احتمال زیاد سر او به شدت ضربه می بیند و منجر به مرگ می شود. اما حتی شیشه جلوی خودروی جک از بدنه خارج نمی شود. طبق تصویر تصادف، یک بخش از جلوی جک تا لاستیک ها متلاشی شده اما از خودرو پژو پارس هیچ چیزی باقی نمانده است.

اگر خودروسازان داخلی ایران خودرو و سایپا جسارت این را داشتند که تست تصادف را برای محصولات خود آغاز کنند یا حداقل خودشان خبر داشتند، مشخص می شد در دهه های گذشته تا امروز چه بلایی بر سر مردم آمده است. تا جایی که می توان گفت 80 تا 90 درصد کشته های تصادفات در این سال ها فقط به این دلیل است که خودروسازان داخلی فاقد تست تصادف هستند، چون از ضعف های خود اطلاع دارند.

این خودروسازان هنوز از ورق های نازک در بدنه محصولات خود استفاده می کنند و مشخص نیست ستون بندی ها و جوش های بدنه به چه صورت انجام می گیرد که فاقد هرگونه ویژگی فنی و استانداردهای لازم، خصوصا در تصادفات است. تنها کاری که در این سال ها انجام شده این است که موتور یک خودرو را در خودروی دیگر و اتاق یک خودرو را در خودروی دیگر قرار می دهند و به نام خودرو جدید راهی بازار می کنند.

محصولات خودروسازان داخلی نه تنها با حداقل استانداردها و استحکام بدنه خودروهای اروپایی، آمریکایی، ژاپنی و کره ای فاصله نجومی دارند بلکه حتی با حداقل استانداردهای خودروهای چینی هم قابل مقایسه نیستند.

کدخبر: 922537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟