استفاده از ظرفیت های صرفه جویی شده برای رونق صنعت / توصیه های مهم برای کاهش مصرف برق

به گزارش رکنا، حبیب قراگوزلو در گفت و گو با خبرنگار رکنا گفت: برق منطقه‌ ای تهران نهایت تلاش خود را برای تامین برق پایدار پایتخت و ۲ استان همجوار قم و البرز، به‌ ویژه برای مجموعه‌ های فعال در عرصه تولید خواهد داشت و آنچه در صدر برنامه‌ های سال ۱۴۰۲ وزارت نیرو و برق تهران قرار گرفته این است که صنعتگران می توانند اطمینان خاطر داشته باشند که با توجه به اقدامات وزارت نیرو و همینطور استفاده از ظرفیت های صرفه جویی شده توسط مشترکان، برای با حداکثر ظرفیت به تولید محصولات خود بپردازند.

وی افزود: امسال هم وزارت نیرو علاوه بر اینکه به وعده خود در همان سال جامعه عمل پوشانیده، با افزایش چهار برابری پاداش سال گذشته، شرایط همراهی بیشتر مردم را در تابستان امسال فراهم آورده است.

مدیرعامل برق منطقه ای تهران گفت: نکته ای که در این میان اهمیت دارد تاثیر مستقیم این پاداش برمشترکان خانگی و مزایای غیر مستقیم برسایر مشترکان از جمله صنایع کشور است. 

قراگوزلو افزود: در این طرح میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است. کسانی که در زیر الگو، مصرف خود را کاهش دهند تا ۲ هزار تومان برای کاهش هر کیلو وات ساعت مصرف برق یعنی تا ۲۰ برابر تعرفه برق پاداش دریافت‌ می‌ کنند. بنابراین مشترکان برق در مناطق عادی با قرار دادن کولر آبی روی دور کند تا 150 هزار تومان و در مناطق گرمسیر با خاموش کردن یک کولر گازی تا یک میلیون تومان پاداش دریافت کنند.

این مسئول ادامه داد: پیشنهاد پاداش چشمگیر، مشترکان را ترغیب می کند که در مصرف خود دقت کنند و این گونه علاوه بر اینکه مشترکان بدون تاخیر، نتیجه همراهی خود را در قالب پاداش نقدی می بینند، سایر مشترکان به خصوص صاحبان صنایع که چرخ صنعت و رونق اقتصاد به واسطه همت آنان در جریان است می توانند از ظرفیت های صرفه جویی شده برای رونق و آبادانی میهن استفاده کنند. در نتیجه مزیت پرداخت این پاداش صرفا متوجه مشترکان خانگی نبوده و کل کشور از آن بهره می برند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ ای تهران یک توصیه مدیریت مصرف هم داشت و گفت: مصرف برق کولرهای گازی اعم از اسپلیت و داکت اسپلیت بیش از 5 برابر انواع کولر آبی است، این در حالی است که توجه به تنظیم "دمای آسایش" راهکار موثری برای صرفه‌ جویی در مصرف برق این سیستم‌ های پرمصرف است. با تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی 24 درجه می توان هم از دمای مطبوع و خنک استفاده کرد و هم هزینه قبوض برق را کاهش داد.

کدخبر: 903758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟