برای تامین انرژی مورد نیاز صنایع نمی توان انتظار شق‌ القمر از وزارت نیرو داشت

به گزارش رکنا، عطا حسینی، دبیر هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران، ضمن ارزیابی مثبت درخصوص برنامه مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت برای مدیریت مصرف برق صنایع اظهار کرد: ارائه این برنامه در تابستان سال گذشته منجر به برنامه‌ریزی مناسب و بهینه صنعت برای تولید شد که از آن می‎توان به گام مثبت دولت برای مرتفع کردن چالش‌های صنعت به منظو تامین انرژی یاد کرد که منجر به بروز آسیب کمتر به بدنه صنعت از جمله صنعت چاپ می‌شود.

وی صنعت چاپ را یکی از صنایع مهم برشمرد و افزود: در این صنعت شاهد ثبت سفارش محصول برای چاپ جعبه‌های دارو هستیم که مدت زمان تحویل محصول از زمان ثبت سفارش، حداکثر 10 روز است؛ با توجه به اهمیت مقوله بهداشت و درمان و نیز تامین دارو در کشور، اجرای دقیق برنامه زمان‌بندی وزارت نیرو و عدم اختلال در آن، موجب می‌شود برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای تداوم فرایند تولید در این صنف صورت گیرد.

دبیر هئیت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران میزان برق مصرفی واحدهای صنعتی فعال حوزه چاپ و بسته‌بندی را قابل ملاحظه عنوان کرد و گفت: برای مثال برق مصرفی یک واحد صنعتی با زیربنای 1800 متر، حدود 700 آمپر است.

حسینی افزود: با توجه به اینکه قطعی برق موجب اختلال در عملکرد دستگاه‌های چاپ می‌شود، با تکرار قطعی بی‌برنامه، فعالان این صنعت خسارات زیادی را متحمل می‌شوند.

وی یادآور شد: به منظور تامین برق این صنعت، برخی از فعالان صنف چاپ اقدام به تهیه ژنراتور و موتور برق کردند که همین مساله نیز به دلیل محدودیت در تامین سوخت با چالش همراه شد.

کدخبر: 900711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟