اجرای جدی برنامه‌ های مدیریت بار در ادارات پایتخت و دو استان همجوار

به گزارش رکنا، حبیب قراگوزلو ، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران در گفت وگو با خبرنگار رکنا ضمن مهم خواندن تغییر ساعت اداری طبق مصوبه هیات وزیران گفت: اجرای این مصوبه نقش بسیار زیادی در کاهش مصرف برق بخش اداری خواهد داشت و در کنار آن نیز با ارائه آموزش‌ های عمومی و تخصصی نسبت به مدیریت بار در این بخش می توانیم میزان قابل توجهی صرفه جویی در مصرف برق داشته باشیم.

وی اقدامات ساده مدیریت مصرف را تاثیر گذار توصیف کرد و گفت: خاموش کردن یک لامپ اضافه به طور متوسط حدود ۲۰ وات صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

حالا شما خود تصور کنید چنانچه هر کدام از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تحت پوشش ما در ۳ استان تهران، قم و البرز، یکی از لامپ‌ های اضافی خود را خاموش کنند، با میزان قابل‌توجهی صرفه جویی مواجه می‌ شویم که می توان این انرژی را در بخش صنعت به کار گرفت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران با اشاره به آمار های ۶ ماهه نخست سال گذشته اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته مصرف برق کشور، در بخش صنعتی با رشد ۷.۶ درصدی و سایر مصارف با رشد ۳.۲ درصدی همراه بود و همچنین مصرف بخش خانگی با برنامه‌ریزی و اجرای طرح های تشویقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اش ۲ درصد کاهش را نشان داد که حاکی از موفقیت اجرای طرح های وزارت نیرو در زمینه مدیریت مصرف است.

حبیب قراگوزلو، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران

از کجا بدانیم مصرف برق ما چقدر است؟

قراگوزلو با تشریح مزایای مدیریت مصرف برق اظهار داشت: دوره فراگیر گرم سال در کشور ما از خرداد آغاز می‌ شود و تا پایان شهریور ادامه دارد. گرمای هوا در این ایام و فعالیت لوازم خنک کننده بار شبکه را 43 درصد افزایش می دهد، بنابراین ضروری است برای حفظ پایداری شبکه برق و همینطور رفاه و آسایش خود و عزیزانمان در مصرف برق صرفه‌ جویی کنیم.

این کار باعث می‌شود محدودیت‌ های برق در بخش تولید کشور هم کاهش پیدا کرده و چرخ های تولید و اشتغال کشور متوقف نشوند.  

وی با اشاره به سامانه برق من و اطلاعت جامع آن اضافه کرد: خیلی‌ ها سوال می‌ کنند از کجا بدانیم مصرف برق ما چقدر است، آیا مصرف متعارف و داخل الگو داریم یا بیش از الگو مصرف می‌ کنیم؟ یا این که مصرف برق ما در دوره گرم سال قبل چه میزان بوده است که مصرفمان را نسبت به آن کاهش دهیم و مشمول دریافت پاداش شویم. همه این اطلاعات در سامانه برق من به آدرس https://bargheman.com و یا نصب" اپلیکیشن "برق من بر روی گوشی هوشمند تلفن در دسترس است و کافی است به آن مراجعه کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در خاتمه از مشترکان درخواست کرد با تنظیم سامانه‌ های سرمایشی بر روی دمای آسایش ۲۴ درجه سانتی‌گراد، استفاده از دور کند در کولرهای آبی و خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف همچون جاروی برقی، ماشین لباسشویی و اتو در ساعت‌های میانی روز یا ساعت‌های اولیه شب، مثل همیشه یاری رسان صنعت برق برای تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان باشند.

کدخبر: 899834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟