سایپا علاقه ای به تحویل خودرو کوییک معمولی ندارد / جریمه تاخیر در تحویل را کی داده ؟ کی گرفته ؟!

به گزارش رکنا، بسیاری از حواله‌ داران خودروی پیش‌ فروش شده کوییک معمولی سایپا که اقدام به تکمیل وجه ثبت‌ نامی پس از صدور دعوتنامه کرده‌ اند نسبت به تاخیر طولانی مدت در تحویل خودرو خود شدیدا انتقاد دارند. حتی برخی حواله‌ داران این خودرو پس از فاکتور شدن خودرو مدت طولانی را پشت صف پلاک شدن خودرو و رسیدن خودرو به نمایندگی برای تحویل به مشتری مانده اند. این در حالی است که شرکت سایپا مدعی است که تعهدات معوق این شرکت به صفر رسیده است!

آنچه مشخص است چون خودروی کوییک معمولی از محصولات ارزان قیمت شرکت سایپا است آن را نسبت به دیگر محصولات بسیار دیرتر تحویل می دهند و شرکت سایپا نسبت به تحویل به موقع این خودرو مقید نیست. متقاضیان این خودرو درخصوص جریمه تاخیر تحویل معتقدند که جریمه تاخیر خودرو هم مثل مهریه شده است و تا به امروز کی داده و کی گرفته! پروسه تحویل خودرو به اندازه ای طولانی و زمان بر است که مردم منصرف می شوند. این در حالی است که خودروی کوییک از سال گذشته پیش فروش شده است و پول آن هم به طور کامل توسط مردم پرداخت شده و طبق آیین نامه در پیش فروش ها ، حداکثر یک ماه پس از اخذ قیمت خودرو و تکمیل وجه باید خودرو تحویل داده شود و در فروش فوق العاده هم پس از تکمیل وجه نباید بیش از 3 ماه تا تحویل خودرو طول بکشد.

نظر برخی مخاطبین رکنا درخصوص عدم تحویل به موقع خودروی کوییک معمولی سایپا به شرح زیر است:

*تاخیر بسیار طولانی در تحویل محصولات سایپا خصوصا کوییک وجود دارد. این تاخیر از زمستان سال گذشته آغاز شده و شرکت سایپا هیچ‌ گونه پاسخ مشخصی به مشتریان خود نمی‌ دهد.

*مشتریان سایپا پس از تماس‌ ها و پیگیری‌ های فراوان درباره عدم تحویل به موقع کوییک با پاسخ «هیچ چیز مشخص نیست و فعلا منتظر بمانید» مواجه می‌ شوند!

*ابتدای زمستان سال گذشته برای یک دستگاه خودروی کوییک معمولی با موعد 90 روزه واریز وجه کردم اما با گذشت بیش از 5 ماه همچنان فاکتور نشده است. متقاضیان دیگر از آبان و آذر ماه سال گذشته واریز وجه کرده اند اما همچنان هیچ خودرویی به آنها تحویل داده نشده است.

*شرکت خودروسازی سایپا میزان تحویل کوییک معمولی را بسیار کاهش داده است، زیرا اعتقاد دارند که افزایش قیمت این محصول نسبت به دیگر محصولات کمتر بوده است و فروش آن برای سایپا صرفه اقتصادی ندارد.

*کوییک معمولی که از بهمن سال گذشته فاکتور شده است، هنوز تحویل داده نشده است و برای این منظور مقابل شرکت تجمع می کنیم اما کسی صدایمان را نمی شنود.

*من یک سوال از شما دارم. چرا خودروی کوییک آر و کوییک اس بلافاصله پس از واریز وجه در اردیبهشت ماه امسال فاکتور و تحویل شده است اما کوییک معمولی که مربوط به بهمن ماه سال گذشته است هنوز فاکتور نشده است؟ این در حالی است که فرق زیادی از نظر ظاهری بین این سه مدل کوییک نیست.

*کوییک معمولی که بهمن ماه سال گذشته فاکتور شده است را هنوز تحویل نگرفتم.

*16 هزار نفر بهمن ماهی هنوز کوییک معمولی را تحویل نگرفتند.

*با شرکت سایپا تماس گرفتم، گفت: امروز 4 خرداد ماه 1402، کوییک معمولی که اسفند ماه تکمیل وجه شده است را فاکتور کردیم.

تاخیر در تحویل کوییک معمولی

به گزارش رکنا، از آنجا که وزارت صمت پایان سال گذشته حذف قرعه کشی خودرو را برای همیشه اعلام کرد و این یکی از دستاوردهای بزرگ این وزارتخانه اعلام شد، اما نه تنها مشکل تحویل قطره چکانی خودرو به بازار حل نشد بلکه قرعه کشی خودرو به یک نام دیگر متولد شد. آن هم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودروی وزارت صمت.

مثل همه حوزه های پرابهام صنعت خودرو از واردات گرفته تا شبکه فروش، سازوکار مشخصی وجود ندارد و خودروسازان هم از این بی سروسامانی سواستفاده کرده و به مشتری جفا می کنند. از خلف وعده های چند ماهه گرفته تا افزایش قیمت های خودسرانه.

برای مثال شرکت سایپا که ادعا می‌کند که تولید برخی از محصولات از جمله کوییک معمولی به رقمی رسیده است که دیگر نیازی به قرعه‌ کشی ندارد، به گفته مشتریان این شرکت همچنان در تحویل محصولات خود تاخیر دارد و حتی پس از تکمیل وجه، خودرویی تحویل نمی دهد. این افراد می‌ گویند هنگامی که از شرکت سایپا پیگیری می‌ کنیم، بهانه کمبود قطعه را می آورند. در حالی که در تولید سایر محصولات با پلتفرم کوییک معمولی چنین مشکلی وجود ندارد.

این خلف وعده در حالی است که متقاضیان وجه مورد نظر را پرداخت کردند تا بتوانند در موعد مقرر خودروی خود را تحویل بگیرند و از آنجایی که صنعت خودروی کشور بی صاحب است و هر خودروساز ساز خود را می زند، قانونی وجود ندارد که از مردم حمایت کند.

کدخبر: 895008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟