کوییک GX تخم مرغ شانسی سایپا / خودروی بی هویتی که پیش فروش می شود!؟

به گزارش رکنا، دی ماه سال گذشته شرکت خودروسازی سایپا در حالی طرح پیش فروش خودروی کوییک GX را اعلام کرد که قیمت آن مشخص نبود. تا امروز نیز قیمت این خودرو نه از سوی شورای رقابت و نه در سامانه وزارت صمت اعلام نشده است.

در لیست خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX،ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده که هنوز قیمت قطعی این خودروها توسط خودروساز اعلام نشده است.

در این خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده است: در لیست خودروهای عرضه‌ شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند محصول همچون کوییک GX، ساینا GX، شاهین اتوماتیک و اطلس درج شده است که هنوز قیمت قطعی این خودروها توسط خودروساز اعلام نشده است.

در حقیقت مردم برای خرید خودرویی اقدام می‌کنند که هیچ اطلاعی از قیمت نهایی آن ندارند.

این خودروها در حالی در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها عرضه شده است که بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده و مصوبه شورای رقابت باید قیمت محصول پیش از اجرای طرح‌های فروش از سوی خودروساز اعلام شود و قانوناً نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده باشد.

کوییک جی ایکس

هیچ چیز از کوییک جی ایکس نمی دانیم

در این خصوص برخی از مخاطبین رکنا تماس گرفته و نارضایتی خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

یکی از مخاطبین گفت: دی ماه سال گذشته خودروی کوییک جی ایکس را ثبت نام کردم و مبلغ 112 میلیون و 650 هزارتومان برای طرح پیش فروش پرداخت کردم. خودرویی را ثبت نام کردم که نه قیمت مشخصی دارد و نه حتی عکس مشخصی از این خودرو منتشر شده است. در گوگل جستجو می کنم یک شکل است و در کاتالوگی که به ما داده اند یک شکل دیگر دارد. هیچ فیلم و عکسی از این خودرو در دسترس نیست.

عکسی که در کاتالوگ از این ماشین موجود است از بغل گرفته شده است. این در حالی است که همه مدل های کوییک سایپا از بغل شبیه هم هستند و تفاوت چندانی ندارند.

لازم به ذکر است که در قرارداد این خودرو، یعنی خودرویی که هیچ چیز آن مشخص نیست، آمده است که امکان درخواست خرید انصرافی برای این خودرو وجود ندارد. همچنین در قرارداد قید شده است که قیمت در زمان تحویل خودرو و متناسب با قیمت روز محاسبه خواهد شد.

کوییک جی ایکس

قیمت کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس

شرکت سایپا تا به امروز قیمتی را برای نسخه های ارتقا یافته کوییک دنده ای اعلام نکرده است اما با توجه به پیش پرداخت های تعیین شده برای کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس، احتمال می رود این خودروها در زمان تحویل بیش از 210 میلیون تومان درب کارخانه قیمت گذاری شوند.

کدخبر: 891787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟